Femme De Couleur

Woman of colour

Femme De Couleur

Woman of colour

پیام های کوتاه
  • ۲۳ اسفند ۹۵ , ۰۲:۴۱
    I Wonder
بایگانی

چالش کتاب خوانی 6

شنبه, ۲۴ مهر ۱۳۹۵، ۰۸:۳۶ ب.ظ

این قسمت: کتابی خواهم خواند که از طرح جلدش انتخابش کرده باشم

و من هم خواندم بیلیارد در ساعت نه و نیم از هاینریش بل 


این قسمت ازون قسمت های سخت چالش بود چون واقعا سخته ملاک انتخاب یک کتاب فقط و فقط از روی جلدش باشه!! خود من همیشه دوست دارم کتاب هایی رو بخونم که قبلا یکی خونده باشدشون و بهم پیشنهادش داده باشه!! مثلا همین پست های معرفی کتاب های شما و یا اینستاگرام و اینطور قضایا دیگه و تا قبل از این چالش هیچ وقت نشده بود همینجوری یک کتاب رو بدون اینکه قبلش چیزی راجع بهش شنیده باشم بخونم :/

برای این قسمت هم هر کتابی که از جلدش و طرحش و اسمش یه جورایی خوشم میومد، کاشف به عمل میومد کتاب نوجوان می باشد :/ تا بالاخره کتاب بیلیارد در ساعت نه و نیم جناب هاینریش بل  (نویسنده ی عقاید یک دلقک ) از نشر ماهی چشم مان را که گرفت هیچ، خوشمان هم آمد :) کلا کتاب های نشر ماهی رو دوست دارم :))

این اولین کتابی نبود که برای این قسمت انتخاب کردم، درواقع گزینه های قبل تری ( در حدود سه، چهارتا ) تا صفحه های ده و بیست امتحان شدند که ظاهری جذاب تر داشتند ولی خوب داستانشون خیلی جذابیتی نداشت واسم و ترغیب نشدم که ارزش دارن تا ته بخونمشون :/ خلاصه پدرم دراومد سر این پارت :|

نثر کتاب به جای اینکه یه روایت سر راست و عینی از وقایع باشه، به صورت تک گویی های درونی شخصیت های داستانه و یه جورایی با روایت خاطرات دور و نزدیک که کم کم و به تدریج براشون نمود پیدا می کنه، داستان پیش میره، داستان یک روز از زندگی یه خانواده ی سرشناس آلمانی بعد از جنگ، که معماری به حرفه ی موروثی شون تبدیل شده ولی هنوز بعد از نیم قرن حضور توی این حرفه به یه جواب قطعی در مورد  اینکه می خوان بسازن و یا ویران کنن، نرسیدن!!

خو گرفتن با روند داستان یه کم طول می کشه ولی به توصیه ی مترجم کتاب بهتره که با وقفه ی طولانی کتاب خونده نشه تا اون هیجانی که فضای داستان به آدم میده فروکش نکنه و مزه اش نره!! چون من خودم با وقفه خوندمش و تا دوباره میومدم با روند خو بگیرم کمی مشکل بود!!

خلاصه که اینم از این قسمت از چالش:))

باقی قسمت های چالش هم با برچسب چالش_کتاب‌خوانیx از قسمت هشتگ ها می تونید مشاهده بفرمویین :))


نظرات  (۶)

عکس اولی باحال بود
پاسخ:
:|

۲۴ مهر ۹۵ ، ۲۲:۰۵ کافه نشین
من هم یک مسابقه گذاشته بودم که همچنان برقراره.
پاسخ:
:)
حتما نگاهی می‌ندازم.
۲۴ مهر ۹۵ ، ۲۲:۲۷ گمـــــــشده :)
چقدر متاسفم که نتونستم عقاید یک دلقک رو تموم کنم.
نثر روونی داشت
:/
پاسخ:
من ولی قسمت نشده کلا تا حالا دستم بگیرم کتابشو، فقط مدام اسمشو شنیدم :دی
مرسی بابت معرفیش! الان وقت ندارم ولی هر وقت تونستم میخونمش...باید جالب باشه! ممنون توکای عزیز ^_^
پاسخ:
خواهش می‌کنم ^__^
۲۵ مهر ۹۵ ، ۱۴:۴۱ مهدی صالح پور
از اون کتاب هاست که هی میخوام بخونم هی نمیشه...
پاسخ:
من ولی باهاش آشنایی نداشتم، سر همین چالش شناختمش و خوندمش دیگه :))
۲۵ مهر ۹۵ ، ۱۵:۳۰ گربه بنفش
دوساله تو کتاب‌خونه م مونده.
ترغیب شدم به خوندنش
پاسخ:
خوب خوبه بالاخره یه مرحمتی شامل حالش شد :))

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی