Femme De Couleur

Woman of colour

Femme De Couleur

Woman of colour

پیام های کوتاه
  • ۲۳ اسفند ۹۵ , ۰۲:۴۱
    I Wonder
بایگانی

مختارنامه به روایت سُلیمون

دوشنبه, ۱۷ آبان ۱۳۹۵، ۰۳:۰۹ ب.ظ
مختارم این روزها داستانی شده واسه ما!! من خودم به شخصه سر هر باری که مختار شروع شده و در جوار بابابزرگم بودم، یه دور از اول تاریخ صدر اسلام رو نسخه‌ی قبل از انقلاب و نقل شده به روایت مُلا نمی‌دونم کی کی رو از اول گوش کردم!! بابابزرگم معتقده برن بمیرن با این فیلم ساختنشون چون وقتی مختار می‌میره تازه قیام ابراهیم شروع میشه و ابراهیمم شخصیت مورد علاقه بابابزرگمه و لذا برن بمیرن با این فیلمشون که بعد ازینکه مختار می‌میره نشون نمی‌ده ابراهیم بعدش چه رشادت‌ها که از خودش نشون نمیده:/

هرچی می‌گم بابا ژون اسم فیلمه چون مختاره لذا مختار که بمیره باید و قاعدتا فیلمه تموم بشه!! و اینجاست که باز تاریخ صدر اسلام باز شروع میشه :دی
 تو تاریخ به روایت بابابزرگم مختار عملا هویجه و همه چی و همه کاره وخفن و سوپر هیرو ابراهیم اشتره :))) من الان دچار دوگانگی تاریخی شدم که نمی‌دونم حرف های بابابزرگمو قبول کنم یا میرباقری رو =)))

همانا دیالوگ برترم اینجا به مامان بزرگم تعلق می‌گیره که می‌گه: اون سری که مختارو نشون داد اصن اینجوری نکشتنش!! من خودم یادمه افتاد کنار محراب و مرد!! این سری از خدا بی‌خبرها خیلی بد کشتنش!!
ما همه گی رو به مامان بزرررگم:  :)))))))

*سُلیمون بابابزرگمه :))
موافقین ۱۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۸/۱۷
حدیث

نظرات  (۲۰)

من و بابا بزرگت یه برنامه جور کنیم باهم شاید دلایل مستدلی(!) جهت ساخت ابی نامه لیست کردیم فرستادیم برای میرباقری یه فرجی شد تا ده سال دیگه محبور نباشیم از فرت رویارویی با مختار و محصولات لبنیش احساس باردار شدن کنیم کاملا جدی میگم
پاسخ:
محصولات لبنی :))))
تعابیرت مرا کشته اصن !! تو و سلیمون همون به درد مذاکره با یکدیگر خیلی به نظرم می خورید :دی
من خیلی شخصیت ابی رو نمیشناسم ولی احتمالا حرف بابابزرگت مستند تر باشه چون داستان مختار به روایت میرباقری تحریف‌های محوری شدیدی داره در راستای عدم سیاه نمایی شخصیت مختار
پاسخ:
ابی :)))
آره منم جدای از حرف های بابابزرگم شنیدم که مختار در این حد فیلم قدیس نبوده!!
اتفاقا منم چن وقت پیش از یکی که یادم نی کی شنیدم که مختار در این حد نبوده و بزرگ نمایی کردن تو سریالش ولی چیزی از ابراهیم نشنیدم. و خب نمیدونم منم که جریان چیه اصن :دی
ولی همه اینا به کنار مامان بزرگت واقعا عالیه :)))))
پاسخ:
ابراهیم اشتر، پسر مالک اشتره اگه مالک اشتر رو یادت باشه از کتاب های زمان مدرسه!!

آره دیالوگ قرن رو گفت کلا :))
۱۷ آبان ۹۵ ، ۱۵:۳۴ فاطمه غلامی
از مش سلیمون بپرس ابراهیم علیه کی قیام میکنه بعد بیا برا ما تعریف کن :)
من حس میکنم دل نمیدی شما به مش سلیمون
این لحظات رو دریاب حتی اگه مش سلیمون کل تاریخ رو خودش دوباره باز نویسی کنه
چقدر دلم برای حرف زدن پدربزرگم تنگ شده :(

+
خیالت راحت
بعد از شهادت مختار ، ابراهیم میشه متحد مصعب بن زبیر . یعنی میره تو سپاه قاتلین مختار . پنج سال بعد هم در جنگ زبیری ها با عبدالملک مروان اموی کشته میشه.
و نتیجه این که : گیرم پدرت فاضل ، تو را از فضل پدر چه حاصل؟!
پاسخ:
اتفاقا طبق گفته های سلیمون جان ابراهیم بر علیه زبیریان قیام می کنه و اونا رو برانداز می کنه و ... یادم نیست دقیق ریزجزییاتو چراکه با ریزجزییات و نام و این صوبتا می گه ولی چون من هیچ کدوم رو نمیشناسم اسماشون رو یادم نمونده!!

و طبق گفته های بابابزرگم ابراهیم کشته نمیشه بلکه عروج کرده و جز 313 یار امام زمانه :) میبینی طبق نسخه تعریفی بابابزرگم ابراهیم حتی از مالکم خفن تره :)) [البته اینو می دونم که راست نیست :دی ولی بابابزرگم قبول نمی کنه و لذا ما هم اصراری نداریم ابراهیم رو پیش چشمش خراب کنیم :))) ]

۱۷ آبان ۹۵ ، ۱۵:۴۸ امیر بهزادپور
حرفهای پدربزرگ بی راه نیست، ولی به گفته خودتون چون محوریت فیلم ، مختار بوده ، بعد از مرگش داستان تموم میشه.
+ من فدای مامان بزرگتون...:)))
پاسخ:
کاش پس از مختارم میساختن واسه دل بابابزرگ منم که شده :))

+چشم بابابزرگ روشن :دی
خدا حفظشون کنه

دلم یهو برای بابابزرگ و مامان بزرگم تنگ شد :(((((((
پاسخ:
خدا رحمت کنه پدر برپزرگ و مادربزرگ تو رو .

:((
ایول پدربزرگ! میگما بیا یه حرکتی بزن من با ایشون رفیق بشم، آخه عاشق این مدل شخصیتام D: و حتی: 3>
:))
پاسخ:
فقط آگاه باش تایید کنندگان حرفهاش رو خیلی دوست داره نه مخالفان و زیر سوال برندگانش رو :)))
سلیمون عزیزم:))))
خب الان مختار بده باز دیگه یاد ایشون میفتم:)
پاسخ:
خوبه دیگه سلیمون معروف شد :)))
:)))))))))

پاسخ:
:دی
۱۷ آبان ۹۵ ، ۲۰:۰۵ هولدن کالفیلد
اصلا مختار یه شخصیت خاکستریه، به این عزیزی و خوبی و آقایی که توی فیلم نشون میدن نیست :|
پاسخ:
اصن بحث اخلاقیاتش رو که درنظر نگیریم بابابزرگم بیشتر روی نقش موثرش اعتراض داره!! معتقده همه کاره ابراهیم بوده و هست :دی
خدا سلامتی و طول عمر بده بهشون:))
والا از خدا که پنهون نیس از شما چه پنهون که من اصلاً هیچ دفعه ای این سریال رو ندیدم! اصولاً تلویزیون مدت هاست نمی بینم!!!
پاسخ:
مرسی :))
دیگه وقتی پیش بابابزرگ و مامانبزرگت باشی بیشتر وقت‌ها، باید مطابق با برنامه‌ی اونا پیش بری :دی
۱۷ آبان ۹۵ ، ۲۳:۲۲ گمـــــــشده :)
خدا حفظشون کنه
خیلی باحال بودن
:))
پاسخ:
بزرگان شما هم خدا حفظ کنه ، ممنون :)
خُب من الان عاشق سلیمون شدم خب :دی
پاسخ:
:))
واقعا خب ابراهیم خیلی تاثیر داشته تو قیام مختار،راستش منم خیلی دوستش دارم و اصلا نمیتونم قبول کنم عاقبت به خیر نشد

+حالا اینا رو تلویزیون نشون نمیده میگن اون اوایل قیام یه عده اشتباهی رفتن با ابولفضل پور عرب بیعت کردن،اصلا قیام داشت از هم میپاشید:)))
پاسخ:
سوپر قهرمان بابابزرگمه:دی

+:دی
ای جانم! :)))) خدا حفظشون کنه :))

همینجوری نوشت: از وقتی محرم اومده هر شبکه ای میزنی مختار داره :| 
پاسخ:
ممنون :)

آره قشنگ سه چهارتا شبکه نشونش میده :دی شده مثه یوسف پیامبر :دی
خدا حفظ‍‌‌‌ ـشون کنه بسیار زیاد ... :)))

 یادش بخیر پدربزرگ منم همیشه از تاریخ حرف میزد و خاطرات قبل از انقلاب و اینجور چیزا ... :) 

+ مختار رو به جز 2-3 قسمت ندیدم! هر چی که هست،از جمله بزرگترین خیانت های صدا و سیما به فرهنگ مملکته :| واسه همین اصلا دوستش ندارم ://
پاسخ:
ممنون :)

ویژگی دوست داشتنی پدربزگ‌هاست :))

+خیانت به فرهنگ دیگه چه صیغه‌ایه :| 
عاشق مامانبزرگت شدم:))))
پاسخ:
:)))
۱۸ آبان ۹۵ ، ۲۱:۴۷ نفس نقره ای
چقدررر ماماجونت خووووبه :)))))
پاسخ:
خوش به حال مادر جانمان چه شد خیلی :))))))
این پول رو خرج ساختن فیلم از اسطوره های ایران میکردن بهتر نبود ؟! [شکلک دست زیرچونه!]
شما نگاه! شاهنامه کتاب مقدسه ایرانه؛ولی تا حالا یک ساعت هم به تصویر کشیده شده ؟! نه! :| 
(یه انمیشن بسیار ضعیف فقط!)
پاسخ:
هرکسی می‌تونه خودش پاشه بره کتابخونه و یه شاهنامه برداره و با فرهنگ فراموش‌شده‌اش به دست خودش، دوباره آشتی کنه!!به جای اینکه منتظر بشینه تا بیان براش فرهنگشو یادآوری کنن!!


آره دقیقا :)
پاسخ:
:))

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی