Femme De Couleur

Woman of colour

Femme De Couleur

Woman of colour

پیام های کوتاه
  • ۲۳ اسفند ۹۵ , ۰۲:۴۱
    I Wonder
بایگانی

دو سه روز پیش خیلی یهویی و اتفاقی یاد اون پکیج خودآموز زبانی افتادم که سال دوم دانشگاه از نمایشگاه نرم افزاری که توی لابی دانشکده به صورت جمع و جور برپا گشته بود،  15 هزار تومن خریدمش !! بیشتر یاد این افتادم که یکی از دیسک هاش حاوی رزتا استون می باشد که گره خورد به این اشتیاقم _که اخیرا پیدا کردم_ اینکه یه ذره از این زبان انگلیسی بکشم بیرون و یه زبان جدید یاد بگیرم!! خلاصه رزتا استون رو نصب کردم و شروع کردم به فرانسه یاد گرفتن :دی

الان بعد از دو سه روز تقریبا ده دوازده لغت فرانسوی یاد گرفتم و می تونم از 1 تا 10 هم بشمرم :دی هر روز عین یه بچه هفت ساله میشینم پای سیستم و درس های قبلی رو مرور می کنم و یه سری جدید هم بهش اضافه می کنم و خلاصه سرگرم شدم . اینقدر ذوق مند بودم روز اول که دارم از صفر یه زبانی رو که هیچی ازش نمی دونم رو یاد می گیرم و اینکه برخلاف انتظار خیلی هم غول بی شاخ و دمی هم به نظر نمیومد، که می خواستم اسپانیایی هم برم تو کارش!! بعد ولی فرداش و روز دوم که دوباره رفتم سراغ نرم افزار و دیدم که لغت های روز قبل هیچیش یادم نمونده و اتفاقا خیلی هم کشک و اینا نیست که دو تا زبون رو در امتداد و کنار هم یاد بگیری، تصمیم گرفتم سر جایی که هستم با خویشتنداری بشینم و همین فرانسه رو بچسبم.

فکر کنم همین روند رو با رزتا استون اگه مداوم پیش بگیرم به سطح مبتدی و اولیه ای می رسم که بتونم بعدش برم کلاس!! اصولا دوست نداشتم عین یه از همه جا بی خبر و صفر ِ صفر برم بشینم سر کلاس و بگم خوب حالا از کلاه الفش واسه من بیاید بگین فرانسه یعنی چی :/

از همه جا بی خبری و این ژست "با پیش زمینه  سر کلاس رفتن رو دوست دارم" البته یه بخشیش هم از مسایل مالی نشئت می گیره :| این آخری ها دیگه ته یک مصرف کننده ی تمام و کمال و تغذیه کننده از جیب پدر رو خیلی داشتم پررنگ پیش می بردم!! لذا دیدم روی مبارکم یه کم سختی هم ببینه به جاییش برنمی خوره :|


باز هم البته این سختی  به خود دادن و تمرین بزرگ شدن و مستقل شدن،  یه بخشیش به دلیل قهر کردن با پدر هست !! که البته بابام با من قهر نیست، منم که با بابام قهرم!! این چه وضعشه آدم با مامانش قهر می کنه از بی غذایی و گشنگی می میره!! با باباش قهر می کنه از بی پولی می میره :| [آیکون اَه اینم شد زندگی]

دیروز پا شدم رفتم خودم با پول خودم کلاس آبرنگ اسم بنویسم دیدم تنها خود آبرنگه میشه صد هزار تومن، دیگه با پول شهریه کلاس و باقی خرت و پرت هاش بماند دیگه :| 

بعدش اعصابم خورد شد که پولم ساپورت نمی کنه کلاس و همه ی مایحتایجشو، یه راست رفتم سمت لباس فروشی ها و بعدم این جینگیل پینگیل فروشی ها!! گفتم به درک کلاس آبرنگ کفاف نمیدی، لباس که دیگه می تونی بخری!! یکی هم نیست در اون لحظات نهیب بزنه که شاسکول اگه الان کفاف نمیده لاقل یه ماه صبر کن شاید ماه بعدی کفاف داد، نه اینکه همینم برو بزن زمین :||| ولی خوب متاسفانه این افکار همه بعد از فروکش کردن اشتیاق خرید راه به مغز آدم پیدا می کنن *__*



موافقین ۴ مخالفین ۰ ۹۶/۰۲/۱۸
حدیث

نظرات  (۱۰)

موفق باشی ایشاالله
سال دیگه همین موقع زیر برج میلاد؛
از میلاد شروع کنیم برسیم به ایفل! :)
پاسخ:
حالا سال دیگه که شما زیر میلاد بودی من زیر ایفل اونوقت بهت سلام می رسونم :)))
من با متد پیمزلر فرانسه رو شروع کردم. انصافا زبان عجیب غریبیه! یعنی کلمه های یه شکله، تلفظ یه چیز دیگه!!!به همین خاطر فعلا بی خیالش شدم. اما کلا به خاطر غ و ژ هاش هست که دوستش دارم!
ولی اسپانیایی عشقه! آسون.. خوشمزه... جیگر! کلمه ها عین تلفظ! خیلی خوبه خلاصه!
پاسخ:
آره اصن این کلمه یه شکل، تلفظ یه چیز دیگه اش مرا کشته :/ مثلا "مو" از لحاظ نوشتاری یه نیم خط میشه لغتش اونوقت تلفظش تو دو ثانیه مو رو میگه تموم میشه :|

آره شنیدم اسپانیایی تقریبا آسونه ، حالا من این فرانسه رو یه کم راه افتادم، اسپنیش هم میرم تو کارش :))
یکی هم نیست در اون لحظات نهیب بزنه که شاسکول اگه الان کفاف نمیده لاقل یه ماه صبر کن شاید ماه ....
:)))))))
پاسخ:
میخند؟ :/

:دی
انشاالله :)
پاسخ:
:))
رزتا استون نرم افزار خوبیه. من حتی انگلیسی رو با رزتا استون تمرین میکردم. :)

پاسخ:
اوهوم واسه خود خوانی چیز خوبیه :)
کلاه الف:))
پاسخ:
یس :))
تا همین چند وقت پیش تنها اطلاعات ملت از فرانسه این بود که پایتختش پاریسه و یه چیزی به نام برج ایفل توش داره و تمام اما خیلی برام جالبه که چند ساله فرانسه کشور مهمی برای مردم شده و میرن زبانش رو یاد می‌گیرن و انتخاباتش رو پیگیری می‌کنن و الی آخر :)
پاسخ:
ملت رو نمی دونم فازشون چیه:دی ولی من همیشه جزو فانتزی هام بوده فقط زبان انگلیسی نباشه که به عنوان یه زبان دیگه یاد می گیرم و دیگه این اواخر احساس کردم الان وقتشه شروع کنم :)
دقیقا! دقیقا! یعنی کلا آخر کلمه یه سه چارتا حرفو اصلا تلفظ نمیکنن!! برای خوشگلی گذاشتن اون ته! گفتن خو 2 تا حرف کمه برا یه کلمه، بیا 5 تا دیگه هم بذاریم، ولی تلفظش نکنیم!!!!!
هر وقت اسپنیش شروع کردی خبر بده تا با هم تمرین و صوبت کنیم!!
پاسخ:
من از الان دارم به وقتی فکر می کنم که بخوام این کلمه ها رو بنویسم :| 
فعلا که با فرانسه دارم سر و کله می زنم :دی ولی حتما خبرت می کنم اگه رفتم سراغ اسپنیش نیز :)
ببین اول اینکه هیچوققققققت دوتا زبونو با هم کار نکن. بین فرانسه و اسپانیایی یکی رو انتخاب کن و ادامه ش بده. برای اینکه کارت اسونتر شه اینو میگم که اسپانیایی تو ایران زبون به درد نخوریه و صرفا اگه علاقه داری برو دنبالش، ولی مثلا با فرانسه خیلی کارا می تونی بکنی، مثه اینگیلیسی کاربردی ه.

و اینکه سعی کن فرانسه رو اول با متدهای شنیداری شروع کنی. منم اول مثه باقی زبونا با روزتا شروع کردم بعد دیدم تلفظ فعلاش با هر ضمیری عین همه و فقط متفاوت می نویسنش :|  قشنگ گیج شدم.
بعد شروع کردم به گوش دادن فقط، آهنگ، فیلم، متدهای پیلمرز و پل نوبل و بعد که درست حسابی با فرم تلفظا و ساختار کلمات و جملات آشنا شدم روزتا رو شروع کردم و مثلا لیریک آهنگا رو درروردم و اینحرفا. اگه میخوای صرفا با روزتا پیش بری یکم بیشتر زمان میبره و ممکنه یکم اذیت شی سر فعلها ولی خب یه درسو چندبار انجام بده و مخصوصا adaptive recall ها واقعا لازمن واسه فرانسه و آلمانی. اگه کانال اینا هم براش خواستی بگو بهت بدم :دی
پاسخ:
مرسی از اشتراک گذاری تجربیات ^__^ 
اینایی هم که گفتی امتحان می کنم ببینم چه میشه ولی رزتا رو فعلا تا مدت ها از یونیت اولش جلوتر نمی رم که البته بخوام هم نمی تونم :)) 
اینم متوجه شدم برای  حالت جمع و مفرد ضمیرها فعل ها فقط طرز نوشتنش متفاوت میشه یا حتی خود اسم ها تو حالت جمع و مفرد تلفظها یکیه ولی طرز نوشتنشون فرق می کنه:/ 
کلا مثه اینکه یه کم پیچیدگی های خاص خودشو داره  این زبون :|
آره کاناله هم پیام میدم بهت واسم لینکشو بفرست :) 

:)))))))) خریدهات مبارکت باشه . چرا من زبان فرانسه رو دوست ندارم ؟؟؟ البته همین انگلیسی رو هم که دوست دارم انگاری چه گلی بر فرق مبارک خودم زدم :(((((((( انشالله که موفق باشی 
پاسخ:
مرسی جانم :)))
حالا من ازین جهت بهش علاقمند شدم که بتونم آهنگ های فرانسوی رو خودم بفهمم :)

انگلیسی هم جدا از شعار و این حرف ها واقعا هیچ وقت دیر نیست شروع کنی! توی ذهنت بچپونی و بگنجونی که می خوای یاد بگیری بالاخره یه روز می بینی جا واسش پیدا شد و داری یاد می گیری :دی پس توی ذهنت همچنان نگهش دار غلاقه یه یادگیری رو .

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی