Femme De Couleur

Woman of colour

Femme De Couleur

Woman of colour

پیام های کوتاه
  • ۲۳ اسفند ۹۵ , ۰۲:۴۱
    I Wonder
بایگانی

دوران خودسازی

پنجشنبه, ۱۸ آبان ۱۳۹۶، ۱۰:۵۹ ب.ظ

چند وقتیست یکی از آن دفترچه گوگولی هایی را که خیلییی وقت است خریده بودم ولی چیزی داخلش ننوشته بودم را برداشته ام و ریز خرج ها و خریدهای روزانه ام را درش ثبت می کنم! 

نتیجه به شدت رضایت بخش برای جیبم ولی طاقت فرسا برای روحیه ام بوده است! چالشانه طور اصلا و حتی! همه چیز تحت کنترل درآمده و از میزان خریدهای هیجانی ام به شدت کم شده !

مثلا دیروز برای خرید یک پد لاک پاک کن هزار تومانی وارد مغازه ی آرایشی بهداشتی شدم و درحالیکه رژلب ها و لاک ها به شدت دلربایی می کردند ولی از وحشت ثبت شدن یک رژ لب 18هزار تومانی و لاک 7هزار تومانی در دفترچه, در کمال تاسف با همان یک پد هزار تومانی خارج شدم! حتی دست و دلم به یک رژلب دوازده هزارتومانی هم نرفت :/ ولی اگر دفترچه ای نبود ,چه بسا اصلا پد را یادم می رفت و با دو تا رژلب و دو تا لاک در دستم بیرون می آمدم :| [آیکون بیا قبول کن همه ی اینا به صلاحته ]

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۸/۱۸
حدیث

نظرات  (۱۶)

۱۸ آبان ۹۶ ، ۲۳:۲۰ فیلو سوفیا
:))))
پاسخ:
میخند :دی
خسته نباشی دلاور با این حجم خودسازی
یعنی خراب کردی دوباره از نو ساختیا!
پاسخ:
بله بله شما هم مانده نباشی
۱۹ آبان ۹۶ ، ۰۰:۴۲ پشمآلِ پشمآلو
من دفتر ندارم ولی حسابامو تو اپلیکیشن wallet میزنم اما هنوز متاسفانه در کمال بی شرمی به ثبت خریدای هیجانی ادامه میدم:/:دی
پاسخ:
تو دیگه رد دادی! باس اعمال زور بشی :| :دی
بیا برا منم بنویس :| چیجوری میتونی آخه؟
پاسخ:
به سخخخختیییی :((( [آیکون مژبورم میفهمی مژبورر] 
و سامان درون توکا فعال میشود:)
پاسخ:
فقط خاموش نشه :دی
خدا قوت دلاور D:
پاسخ:
قربان خودتان دلاور :))
۱۹ آبان ۹۶ ، ۰۹:۰۶ آقای دیوار نویس
حقیقتا این همه لاک که دختران میگیرند استفاده هم میکنند؟!
خواهر من که یک کلکسیون از انواع رنگ هاشو داره و هنوز بعضی وقت ها دلش میخواهد که فلان رنگ خاص هم داشته باشد... جالب تر اینکه اصلا نمیبینم استفاده کنه حتی برای داخل خونه :|
پاسخ:
الان می خوای شما چی بگی!؟ می خوای دخترها رو قضاوت کنی یا چی؟! [آیکون ایششش] :||
:دی
من فقط می نویسم. بعد که میبینم مثلا اول ماه صد تومن خرج کردم پنیک اتک می گیردم:))
خرج کردن من حساب کتاب نداره آخه. مثلا پارسال یهو رفتم سه تا مانتو خریدم چون دو سال بود مانتو نخریده بودم و تعداد زیادی از مانتوهام پوسیده بودن و یکیشون تو دانشگاه از کمر جر خورد:))) یهو پیش میاد این چیزا...میدونی:دی
پاسخ:
من روز به روز می نویسم که اگه یه روز از دستم در رفت فرداش دیگه درنره :| 
تو دو سال مانتو نخریده بودی دخترم! شک نکن بعد از دو سال سه تا مانتو کااااااملا حقت بوده! اصن جهاد کرده بودی دو سال تونسته بودی نخری :| 
منم یه بار یکی از مانتوهام تو دانشگاه جر خورد :)) اونم اتفاقا پوسیده بود :)) 
خلاصه که آره میدونم =))
بعضی وقتا یهو دخترانگیم گل میکنه از لاک زدن خوشم میاد دست چپمو میزنم ولی وقتیکه می رسم به دست راست همه ی حس های صورتیم فروکش می کنه پشیمون میشم!
پاسخ:
دخترانگیت خیلی رشد نکرده احتمالا :دی آخه ینی چی دخترم یکی رو میزنی, بعد به  اون یکی میرسی فروکش می کنه :دی 
روش یه کم کار کن شکوفا بشه :دی
من با این قضیه مشکل دارم، پول میاد به حسابم وسط ماه میبینم تموم شد! اصلا نمیدونم چه جوری ! همش خرجای اضافی دارم ، حتی هله هوله های زیاد، لاک، یا چمیدونم کتاب درحالی که کتابای نخونده تو خونه دارم. :/ یعنی این دفترچه اینقدر کمک میکنه؟ باید برم امتحانش کنم
پاسخ:
خب این دفترچه کار خاصی نمی کنه! فقط لیست می کنه برات همین خریدهای الکی رو! همین هایی که شاید فقط هله هوله و چیزهایی باشه در اون لحظه بهشون هییچ احتیاجی نیست!! و با ثبت کردنشون و جلوی چشمت ردیف شدنشون کم کم وحشت و به قول جولیک پنیک اتک بهت دست میده! و لذا خودت ذره ذره حساب و کتاب دستت میاد و برای اینکه کمتر دچار وحشت و پنیک اتک بشی از میزان خریدهای هیجانیت کمتر و کمتر میشه! تا به صفر می رسه :/
من تقریبا همیشه خیلی مقتصد بودم برعکس تو! تقریبا هیچ وقت نشده که برم بیرون و چیزی به غیر از اون چه که احتیاج داشتم رو بخرم! آخرین باری هم که چیزی خریدم فقط برای دل خودم فکر کنم چهار پنج سال پیش بود که یه درخت طلایی مصنوعی دیدم شبیه درخت لائوره لین تو ارباب حلقه ها بود اون رو خریدم:دی
پاسخ:
تو چه دختر خوبی هستی پس :دی دست راستت رو سر همه ی ما ولخرج ها *___* 
[آیکون چیجوری می تونی آخه]
خب همین دیگه، بعضی وقتا یهو یه خرج گنده پیش میاد که لازمه. :دی
به نظرم باید هی بودجه تخصیص بدی برای کار های مختلف، و از اونا برداری. مثلا اگه بودجه خرید لباست صد تومن برای سه ماه باشه، حواست هست که تو سه ماه صد تومن داری کلا، و در عین حال وقتی اول ماه صد تومن خرج کردی چون رفتی مانتو خریدی، پنیک اتک نمی زنه بهت :دی

+فعلِ استفاده شونده برا پنیک اتک چیه؟ گرفتن؟ مبتلا شدن؟ دست دادن؟ روبوسی؟ 
پاسخ:
من مشکلم خریدهای هیجانی ریز ریز و الکی بودن که اصلا گاهی به چشم هم نمیومدن اون چیزهایی که می خریدم!! ولی خوب بعد از یک هفته یهو میدیم چقدرررر بر باد دادم از جیب :| 
اوهوم بودجه تخصیص دادن خوبه! مثلا هر ماه چند تا کتاب و چقدر پول برای کناب! چقدر برای لاک و جینگول جات ! چقدر لباس و اینچیزا! و ثبت کردنشونم به منظم تر شدنشون کمک می کنه! من حالا تازه شروع کردم *__* دیگه ببینم چقدر موفق میشم -_- 

+دست دادن و دچار شدن به نظرم مناسب تره :دی
۲۰ آبان ۹۶ ، ۱۱:۵۴ منتظر اتفاقات خوب (حورا)
بیا و قبول کن!
من گاهی بدجور حساب کتاب از دستم خارج میشه😑
پاسخ:
منم دارم می نویسم که خارج نشه دیگه *__* 
منم اینو امتحان کردم اما مدت کوتاهی جواب داد فقط، بعد مثلا میخواستم روی دفترچه هه رو کم کنم و از لجش میرفتم یه چیز گرون میگرفتم -_________-
حتی یه مدتی برنامه هامو تو تقویم مینوشتم، بعد یهو دچار نفس تنگی حاصل از محدودیت شدم، به تقویمه گفتم به تو چه اصن! دفه ی آخرت باشه تو کار من دخالت میکنیا! X(  و خب تقویمه هم بهش برخورد و رفت خودش رو در معرض ریخته شدن قهوه قرار داد..

@جولیک: فککنم دچار شدن 
پاسخ:
من تازه شروع کردم و نمی دونم تا کی می تونه کنترلم کنه *__* ولی امیدوارم کنترلم کنه :/ 
تو ولی خیلی خسته نباشی با روحیه انقلابیت :)) 
من برنامه ریزی رو ولی هییییچ وقت نتونستم از یک هفته بیشتر بهش پایبند بمونم -____- 

+دست دادن هم به نظرم میشه :دی
منم خرج ها رو مینویسم.  دیگه دارم افسردگی میگیرم :/
پاسخ:
می نویسی, کنترل میشه, افسردگی میگیری -_- 
نمی نویسی,خرج میشه, افسردگی میگیری -_-
دقیقا
پاسخ:
*___*

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی