Femme De Couleur

Woman of colour

Femme De Couleur

Woman of colour

پیام های کوتاه
  • ۲۳ اسفند ۹۵ , ۰۲:۴۱
    I Wonder
بایگانی

شما هم سهم داشته باشید :)

جمعه, ۲۴ آذر ۱۳۹۶، ۱۲:۵۰ ق.ظ

مهم نیست که مثل آدم فضایی ها و ساکن سیاره های دیگر جلوه کنید! چرا که یک عالمه فیلم و سریال می بینید و عاشق دیوانه وار کاراکترها و بازیگرها و فیلم ها و سریال ها هستید! مهم نیست وقتی اسم نویسنده ها و کتاب های مورد علاقه تان را می گویید، هیچ کسی اسم شان را نشنیده! مهم نیست چهره در هم می کشند! شما صبور باشید و طاقت بیاورید چرا که بالاخره این عجیب بودن شما برایشان عادی می شود! حالت تدافعی شان نسبت به شما از بین می رود! بالاخره قبول می کنند که اگر خودشان کتاب نمی خوانند ولی کسی هست که می خواند و مدام با ذوق و شوق حرفش را می زند، تقصیرها را باید فقط متوجه خودشان بکنند نه چشم و ابرو حواله ی شما! بله! بالاخره کوتاه می آیند و حتی بهتان پیام می دهند و ازتان می خواهند تا راهنمایی شان کنید که با چه کتاب هایی شروع کنند :)

پیشنهاد های همیشگی من برای افرادی که تازه می خواهند کتاب خوان شوند همیشه شامل : "جومپا لاهیری" و "خالد حسینی" و "عطر سنبل،عطر کاج" و "دنیای سوفی" و "مردی به نام اوه" و کتاب های " آنا گاوالدا " و "منصور ضابطیان" هست!

شما پیشنهادتون به یک تازه "کتابخون شده" چیه ؟

ببینید هدف این نیست که خفن ترین هایی که خوندید رو بهشون معرفی کنید! در نظر بگیرید سلیقه های این افراد قبلا دور و بر "جوجو مویز" و "دختری که رهایش کردی" :| و اینا بوده و اینام چون کل اینستاگرام رو جوجو مویز خفه کرده پیدا کردن! پس پیشنهاد های مِلو و قشنگ بدید که اشتیاق کتاب خونی این آدم ها حفظ بشه و تا بعد دیگه خودشون برن سراغ کتاب های خفن هم :)

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۹/۲۴
حدیث

نظرات  (۲۹)

یهو پرسیدی هول کردم 😂
ولی من دزیره ، بادبادک باز و خانوم رو هر چقدر بخونم سیر نمیشم ...
پاسخ:
:دی
یه نفس عمیق بکش، ریلکس :))
خانوم از کیه؟
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
جین ایر و غرور و تعصب. همون من پیش از تو و ** **** **** که چون در قرون قبلی نوشته شده ما فکر می کنیم خیلی شاخن. مزیتش اینه که میتونیم پز بدیم شاهکار های کلاسیک جهان رو مطالعه کردیم.
،:دی
پاسخ:
من این شاهکارهای کلاسیک جهان رو روی یک جوجومویزی و میم مودب پوری و هما اصفهانی :| امتحان کردم! جواب نداد :/  حالا روی این جدیدی ها بذار امتحان کنم ببینم چی میشه :دی


سووشون و چشمهایش :)
پاسخ:
من خودم هنوز نخوندم این دو تن عزیز رو :دی
خیلی دوسشون دارم۰جزو اولین کتاب هایی هستن که خوندمشون :)
بعد ازین همه کتابی که بعدشون خوندم باز این دوتا کتاب برام خیلی عزیزن انگار هرکدومش کلی درس زندگی در عین سادگی داره ۰۰۰
پاسخ:
اولین کتاب هایی که آدم می خونه هیچ وقت از یاد آدم نمیره :)
اولین کتاب های من : "هزار درنای کاغذی" و "بی خانمان" و "جیرو و خانه اسرارامیز" و "آنسوی جنگل خیزران" بودن توی کانون پرورش فکری !! هعییی یادش بخیر *__*
۲۴ آذر ۹۶ ، ۰۱:۲۶ هولدن کالفیلد
همون جوجو مویز و سیدنی شلدون و پائولو کوئلیو و میچ آلبوم برای کتاب نخونده ها در قدم اول کفایت میکنه!
همه که من نیستن از اول کوبنده شروع کنن :|
پاسخ:
آقا *_* من یه عاشق سیدنی شلدون بودم یه دوره ای! نگو :))) اتفاقا یه جایی اواسط دوران کتابخونیم پیداش هم کردم! یه جایی بعد از اون دوران افسانه ای عشق حومپا لاهیری و تولستوی و رژه مارتن دوگار و اینا :دی

جدی میچ آلبوم خوب نیست؟ من نخوندم تا حالا ازش چیزی!! ولی فکر می کردم باید بخونم :| نخونم یعنی؟ :/

بابا خفن! بابا آقاتون سالینجر!! بابا کی میشه تو اصن :دی

۲۴ آذر ۹۶ ، ۰۱:۲۶ 🔹🔹نیلگون 🔹🔹
سلام
کتاب های خیلی خوبی معرفی کردی.منتهی دنیای صوفی واسه یه مبتدی یه مقدار سنگینه :)
نه از نظر غیرقابل فهم بودن؛ بخاطر طولانی بودنش میگم.من که یه کتاب سیصد صفحه ای خوراک دو روزمه؛ دو هفته طول کشید تا این کتاب رو تموم کنم :)
یه مقداری حوصله میطلبه خوندنش .
پاسخ:
من خودم با یه صبر و حوصله یک ماهه تمومش کردم :دی
عب نداره بذار یه کم به چالش کشیده بشن :))
ها یادم اومد. فرهاد جعفری:)) کافه پیانو:))

ببین سلیقه کتاب خوندن هر کسی با بقیه فرق داره خب. همین من با اکثر کلاسیک هایی که خوندم مشکل داشتم. در حالی که مانگار های ادبیات جهانن بعضیاشون. مثلا آناکارنینا. پیام های اخلاقی و اقتصادی وسیاسی مستقیم و غیرمستقیم زیادی داره, این لنین ورپریده تقریبا تمام مکالماتش با بقیه یه فصل مکاشفات اقتصادی و سیاسی خود ملعونشه:)) ولی من تو خط قصه دنبال یه چیزی ام که خوشم بیاد, بناابراین شاید آناکارنینا کتاب مهمی تو ادبیات جهان باشه ولی منو جذب نمی کنه.

حالا اونی که جوجومویز میخونه از خوندنش دنبال چیه؟ تخیل درباب عشق اساطیری هرگز از راه نرسنده؟:دی توایلایت بده بخونه شاید به جمع فانتزی خوانان پیوست:دی تنها راه نجاتش همینه:))
یا لااقل من چیز دیگه ای به ذهنم نمیرسه:دی
پاسخ:
من خودم دوسش نداشتم کافه پیانو رو ولی ! نصفه ولش کردم! 

آره اتفاقا این رو دریافتم که یکی وقتی جوجو و مودب پور و هما اصفهانی و امثالهم خوراک و قوت غالبشه! خیلی سخته آدم سلیقه اش رو عوض کنه و یا سوقش بده به سمت کتاب خوب :/ ولی با کسی که کلا نمی خونه و یا فقط تو عمرش اسم جوجو مویز رو چون تو اینستا ریخته شنیده رو امید به تغییرش هست! یعنی کلا برحسب علاقه نرفته! برحسب جو موجود کشیده شده :دی 

من خودم یکی از حسرت هام اینه که فانتزی خون نبودم اون دوران ها که باید می بودم! مثلا دوستان هری پاتر و اینا می خوندن! من جنگ و صلح و آناکارنینا و تاریخ روسیه و راسپوتین و کاترین اول و دوم و انقلاب فرانسه و ناپلئون :|| 
من اون زمانها چی بودم خداییش :| من چجور بچه ای بودم :/  
۲۴ آذر ۹۶ ، ۰۱:۴۴ هولدن کالفیلد
چه جوری بعد از لاهیری آدم میتونه عاشق شلدون بشه؟ :| حالا اصلا تولستوی هیچی :| :|
پاسخ:
دیگه حالا شده دیگه :دی 
مگه چیه خیلیم پلیسی غیرزرد بود فضای داستان هاش ایشششش :|
کافه پیانو خوبیش اینه که تهش همون میم مودب پور از تو قصه ش در میاد:دی پیتزای قورمه سبزی :دی

هیچوقت برای تغییر دیر نیست عیزم. دیوید گمل بفرستم برات؟:دی
پاسخ:
کافه پیانو به نظر من همش ادا و اطوار بود :دی دیگه منم ولش کردم, نرفتم تا تهش ببینم چی ازش درمیاد :دی

جدی میشه هنوز شروع کرد؟ فداوت قربونت, پس من برم ببینم این دیوید گمل کی هس :))
۲۴ آذر ۹۶ ، ۰۴:۳۲ آسـوکـآ آآ
به نظرم عشق سالهای وبا ازکتابای ساده و روون و جذابیه که میشه باهاش شروع کرد
اسم جذابیم داره واسم خیلیا
بقیه رو دوستان فرمودن اینم پیشنهاد ما
پاسخ:
جدی کتاب روونیه؟ من خودم نخوندمش ولی همیشه فکر می کردم از اون دسته کتاب های سخت خونه و ایناس!! 
از چه انتشارات و ترجمه ایش رو خوندی؟ چون ترجمه های مختلف داره و من هربار خواستم برم طرفش چون نمی دونستم کدوم بهتره, رفتم یه ور دیگه :دی
۲۴ آذر ۹۶ ، ۰۷:۲۴ مترسک ‌‌
«قلعه حیوانات» جرج ارول، منتها بدون سانسورش؛ توی اینترنت پیدا می‌شه، چندان نایاب نیست :)
پاسخ:
ع مگه سانسور کردن اینو :/ 
من چاپ شده اش رو خوندم خودم! 
به عنوان یک کتابفروش :)) قلعه حیوانات جورج اورول و پنج داستان جلال آل احمد و اگه از حجم کتاب ترسی نداشته باشه ملت عشق رو معمولا معرفی میکنم ولی خب به شخصیت طرف خیلی ربط داره
پاسخ:
بله بله آقای کتابفروش :دی 
به جز قلعه حیوانات من خودم این بقیه ای که گفتی رو نخوندم هنوز :دی به خودمم باید پس پیشنهادشون بدم :))
۲۴ آذر ۹۶ ، ۱۰:۱۴ محمد حسین

من همیشه بادبادک باز رو به یه مبتدی معرفی میکنم،بنظرم میتونه یه شروع فراموش نشدنب واسه یه کتابخون تازه کار باشه و به هرکسی هم معرفی کردم تابحال خیلی راضی بوده :)
پاسخ:
آره خالد حسینی (به جز ندای کوهستان ش) جز پیشنهادهای خودمم همیشه هست :)
مسعود بهنود :)
پاسخ:
چه جالب که هم اسم وبلاگی خودته :دی 
اسم کتاب البته نه اسم نویسنده اش [آیکون ریخت و پاش نمک :دی] 
اصلا از روی اون این اسم رو گذاشتم =))
پاسخ:
ع پس ریشه ی اسم وبلاگیت به اینجا برمیگرده =)
۲۴ آذر ۹۶ ، ۱۵:۰۵ آسـوکـآ آآ
انتشاراتش رو یادم نیست
اما ترجمه بهمن فرزانه از همه بهتره اگه باشه البته
پاسخ:
مرسی :)
۲۴ آذر ۹۶ ، ۱۶:۳۰ مترسک ‌‌
چاپ شده‌اش با سانسوره، تقریباً دو سومش سانسور شده
پاسخ:
ع :/ یه نگاهی واجب شد بندازم پس!
پیشنهاد من اینه: "دزده و مرغ فلفلی"
پاسخ:
بله :|
اگه تو مایه های همون منِ قبل و بعد اینای تو میخواد، پرنده‌های خارزار  کالین مک کلاف.
ولی پیشنهاد من اگه ایرانی میخواد کتابای هوشنگ مرادی کرمانی ،کلیدر دولت آبادی و سمفونی مردگان عباس معروفی ه؛ به نظرم جو شون طوری هست که طرف هی دلش بخواد دنبال کنه. 
از خارجی ها هم، جومپالاهیری انتخاب خوبیه، غیر اینایی که گفتی پیرمرد و دریای ارنست همینگوی اگه یکم سورئال دوست داره باروندرخت‌نشین ایتالو کالوینو .
البته باز بستگی به شخصیت طرف داره دیگه 

دنیای سوفی؟ :/ 10000000 صفحه س خب یارو میگرخه 
پاسخ:
همه که گفتی به جز سمفونی مردگان خودم هیش کدوم رو نخوندم :دی بذار اول برم خودم بخونمشون :))) 
مرسی پیشنهادات :دی 

باوشه حالا بهش میگم دنیای سوفی رو آخر بخونه *___* :دی
کتاب "چرا ادبیات؟" یوسا
پاسخ:
یوسا که اصن عالیه برای یه تازه کتابخون :|
البته کتاب "نقد عقل محض" کانت هم کتاب مناسبی به نظر میرسه :))))))))))
پاسخ:
:دی
بابت سانسور به موقع سپاسگزارم:))))))
پاسخ:
حواستو جمع کن دخترم دیگه صوبت های منشوری نداشته باش :)))))
نظر اولم جدی بود. کتاب چرا ادبیات هم حجم کمی داره، هم زبون روون و هم موضوعش کاملا برای شروع مناسبه و توش یوسا خیلی ساده توضیح میده که اصلا چرا باید داستان خوند
پاسخ:
از یوسا بعیده آخه :/ 
یوسا و روون بودن :دی من خودم هر کتابیش رو شروع کردم حس کردم بهتره بذارمشون یه زمانی خیلی با فراغ خاطر و اینا ! 
۲۵ آذر ۹۶ ، ۱۰:۴۷ حامد سپهر
خب البته باید به سلیقه ی طرف نگاه کنیم خیلیا کتابهایی که ما دوست داریم رو دوست ندارن و این طبیعیه
من کتاب چراغها را من خاموش میکنم از زویا پیرزاد
یا شازده کوچولو از آنتوان دوسنت
یا کافه پیانو
یا بیوتن
رو معرفی میکنم
البته رمانهای م مودب پور هم عالیه
پاسخ:
کتاب خوب خوندن ربطی به سلیقه نداره! 
آخه فایده اش چیه که تمام عمرت میم مودب پور و کلا رمانتیک طور بخونی! حالا یه دوره ای بخونی و بگذره! عیب نداره ولی همه اش توی همون فاز موندن خیلی فایده ای نداره که !! 
گفتی جوجومویز درددلم تازه شد گفتم بگمت  :/
پریروز معلم ادبیات تخصصیمون اومده سرکلاس، جوجومویز دستشه :///// 
بعد من اصلا نمی‌دونستم چی باید بگم. در جواب « خانوم شمام جوجومویز می‌خونین؟ » که مثلا لحن کنایی داشت، در کمال صداقت به من هم پیشنهاد دادش. :/ :/ :/ :/ 
پاسخ:
حالا دردناک که نه! می دونی گاهی وقتها اشخاص آشنایی ندارن! و وقتی شخصی مثل جوجو مویز یکهو سرتاسر اینستاگرام رو دربرمی گیره! افراد به دلیل همون عدم اطلاع از اینکه کتاب باید چی بخونن!چون فراگیر شده میرن میگیرن می خونن! 

خلاصه که جوجو مویز خوندن و حتی مودب پور و اینا حوندن دردناک نیست! ولی خوب نکته ی مثبتی هم ندارن برای خواننده! من خودم همیشه سعی می کنم افراد این تیپی خون رو ازین جهت سلیقه اشونو تغییر بدم که متوجهشون کنم که آدم یه بار عمر می کنه و اینقدررر نویسنده های خوب هستن که حیفه اونا رو نذاشت توی اولویت و عوضش به جوجو و مودب پور میدون داد! 

خلاصه اگه میتونی برو معلم تون رو توجیح کن! که حیفه آدم معلم ادبیات باشه و جوجو معرفی کنه به خلق الله :دی
بعد خب این رسما دردناکه. هیچ صفت دیگه‌ای نداره. فقط دردناکه.
۲۵ آذر ۹۶ ، ۱۵:۳۰ حامد سپهر
البته برای شروع گفتم م مودب پور اونهم واسه یه دوره ایی بقول شما خوبه
وگرنه کتابی مثل سینوهه یا زندگینامه ی بهرام گور واسه کسی که به تاریخ علاقه داره مثل مخدر میمونه که نشئه ش میکنه
پاسخ:
آره دیگه اون ژانر و تم مورد علاقه که چیز جداییه! 
توی پست  منظور کیفیت آثار بود نه  ژانر شون!
خب دردناکیش همینه که معلم ادبیاته. :-" بعد این‌طوری بود که آره من دنیای سوفی و محموددولت‌آبادی و فلان و اینا ر خوندم چیز خاصی نبودن؛ اینا ر ترجیح می‌دم. :|
پاسخ:
آره اینجوری و با این توصیفات کاملا تعطیل میزده پس :|
سلام
کتاب " درخت زیبای من" اثر "ژوزه مائورو ده واسکونسلوس"
داستان یه پسربچه پنج ساله اس، تقریبا داستان زندگی خود نویسنده اس
کتابهای بعدیش همین پسربچه رو دنبال کرده که اونها هم خوبن ولی بستگی به نظر خواننده داره‎(:‎
به ددلاین معرفی نرسیدم‎:D
ولی بین کتابهای معرفی شده نبود، گفتم بذارم  
پاسخ:
خود من که اولین بار بود اسمش رو می شنوم! ممنون :) 
خودم اگه بهشون برخوردم حتما یه نگاهی بهشون میندازم و اگه خوشم اومد میذارمشون تو لیست معرفی :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی