Femme De Couleur

Woman of colour

Femme De Couleur

Woman of colour

پیام های کوتاه
  • ۲۳ اسفند ۹۵ , ۰۲:۴۱
    I Wonder
بایگانی

Real Parenting

سه شنبه, ۱۴ فروردين ۱۳۹۷، ۱۱:۵۵ ب.ظ

این مدت توی یوتیوب اکثرا در حال دنبال کردن و سرچ کردن ویدئوهایی در رابطه با چگونگی روش تدریس انواع و اقسام مباحث بودم! و چون یکی از کلاس هایی که داشتم رو بچه های 6-7 ساله تشکیل می دادن! "how to teach toddlers " سر خط بیشتر سرچ هام بود. بعد چیزی که توی این ویدئوها توجهم رو به خودش جلب کرد! کسایی بودن که اونور داستان تهیه ی این ویدئوها بودن! خیلی هاشون نه معلم بودن و نه با بچه های زیادی سر و کار داشتن! بلکه ویدئوهایی که درست کرده بودن  و ایده هایی که به اشتراک می ذاشتن همه و همه حاصل تجربیات خودشون، فقط و فقط از بزرگ کردن بچه های خودشون بود! و این خیلی جالب بود ؛ اینکه پدرها و مادرهایی هستن که برای تقویب مهارت های مختلف بچه هاشون کلی برنامه و ایده دارن! اونم بچه هایی همه توی رنج سنی 3 تا 7 ساله!

برای بچه ها مهارتی وجود داره به نام motor skill و یا به عبارتی "مهارت های حرکتی" ! که تقویت کردنش خیلی چیز مهمیه! اینکه بچه ی شما بسته به سنش قادر باشه یک سری فعالیت ها رو درست انجام بده که توی اون سن ازش انتظار میره که بلد باشه!و این مهارت ها دو نوع هست؛ یکیش به اسم "Gross motor skill " شامل فعالیت های فیزیکی میشه! مثلا پریدن و یا توپ بازی کردن و دویدن و خلاصه چیزهایی که بچه طی مدت انجامشون فعالیت می کنه و از بدنش استفاده می کنه! دسته ی دیگه "Fine motor skill " نام داره! که این دسته هم شامل فعالیت های فیزیکی و درگیر کردن بدن میشه ولی با تمرکز و درگیر کردن ذهن! مثلا مهارت مچ کردن چیزهای مشابه، که بچه هم باید از دستش و عضله های دستش برای برداشتن و گذاشتن اشیا مورد نظر استفاده کنه و هم از قوه ی تشخیصش برای مچ کردن! یا کاردستی درست کردن، یا صندلی بازی مثلا و یا بینگو که مثلا از بچه ها بخوای همراه با بینگو گفتن بپرن بالا و یا انواع و اقسام بازی های فکری و....  که از همه ی این فعالیت های فیزیکی و درگیر کردن بدن می تونی برای یاد دادن چیزهای مختلفی مثل رنگ ها و یا شکل های مختلف هندسی و یا نسبت های فامیلی و یا عددها و شمارش و روزهای هفته و ماه های سال و ... استفاده کنی.

حالا من اگر نخوام جمع نبندم و نگم بیشتر خانواده های ایرانی، چون خب به هر حال نه سرشماری کردم و نه یه پرسشنامه ی آماری دادم به تک تک این خانواده ها که بخوام با اطمینان این آمار رو استفاده کنم! ولی وقتی به همین خانواده های دور و برم یه نگاهی کردم می تونم به جرئت بگم که بیششششترشون، هیییچ کدوم این کار ها رو برای بچه هاشون انجام نمیدن! و حتی در نظرشون مسخره و یا غیر واجب میاد! به نظرم یکی از علت هایی که بیشتر بچه های الان از انجام دادن تکالیف مدرسه هاشون به تنهایی ناتوانن همینه که توی بچگی این قسمت از مهارت هاشون هیچ پیشرفتی نکرده و یا اصلا درگیر فعالیت های اینچنینی نشدن! خیلی از بچه ها بلد نیستن از ذهنشون استفاده کنن ولی در عوض چیزهایی که خوب بلدن فقط دیوونه بازی و جیغ زدن و قهر کردن و گریه کردن و بهانه گرفتنه و روی اعصاب بقیه رفتنه!!!


همه اش هم به نظرم فقط به این دلیله که اکثرا دانش کافی برای پدر بودن و مادر بودن نداریم! صرفا بچه دار میشیم چون گوگولیه و ذوق داریم و اینا :|



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۱/۱۴
حدیث

نظرات  (۷)

کاش فقط فک میکردیم که گوگولیه و اینا!
عمق فاجعه خیلی بیشتر از این حرفهاست!
خیلی از پدر و مادر ها خودشون هنوز تربیت نشدن به رشد و آگاهی نرسیدن!
چقدر دلم پره از این بابت!
پاسخ:
خب دیگه یک چرخه است که ادامه پیدا می کنه مناسفانه! می خوام بگم ته و عمق تصوراتشون از یه بچه فقط همین گوگولی بودنشو و ذوق و ایناست! و اصلا عمقی به هدفشون از بچه دار شدن فکر نمی کنن!!
حالا از دهه های 70 به اینور این گوگولی و ذوق در پدر مادر ها ظهور پیدا کرد! تا قبلش که کلا بچه به دنیا می آوردن که کاراشونو براشون بکنه! پسر میشد که کمک دست پدر و دختر هم میشد که کمک دست مادر!

در کل اوضاع داغونیه :/
حتی گوگولی هم نیست این بچه :/
پاسخ:
اژدهان بچه های امروز -_-
۱۵ فروردين ۹۷ ، ۱۳:۲۷ منتظر اتفاقات خوب (حورا)
تربیت بچه واقعا خیلی سخته! تصورش هم وحشتناکه، اینکه یه حرف اشتباه یا یه حرکت اشتباه میتونه منجر به چی بشه! و چجوری میشه پاکش کرد!؟
اصلا یه لحظه ترسیدم:|
پاسخ:
آره خداییش کار سختیه و به نظر منم ترسناکه اگه نتونی از پسش بربیای :| 
همیشه آرزو می کنم کاش من بچه دوست نداشتم و کلا از شروط ازدواجم این می بود که دلم نمی خواد بچه داشته باشم!! ولی چه کنم که دوست دارم :/ از همین تصورات گوگولی و اینا هم :||| 

قدیمی ها هم دانش نداشتند ولی حداقل بچه هاشون رو دیمی بار می آوردن حالا شاید درست در می اومد تربیتش ولی جدیدیا بد بزذگ می کنند بچه رو, بد...
پاسخ:
بچه های قدیمی که خداییش طفلکی و اینا بودن! کلا محبت نمی دونستن چیه و به خودشون ندیدن :/
الانیا هم آره دیگه از محبت زیادی و توجه های اشتباه دارن از اونور بوم میفتن ..
۱۶ فروردين ۹۷ ، ۱۲:۱۴ منتظر اتفاقات خوب (حورا)
بچه زیاد باشه تربیتشون آسون تر نمیشه؟! نمیدونم چرا همیشه فکر میکنم تربیت تک فرزند خیلی سختتر میشه!
پاسخ:
نه ربطی نداره آخه :| 
پدر خودت در میاد با چند فرزند!! تو فکر کن یکیش نمیشه! بعد چرا چندتاش باید جواب بده :/
و اصلا هم فکر نمیکنن بالاخره بزرگ میشه و مثلا حتی ممکنه به نوجوانی هم برسه|:
پاسخ:
جمله ات رو خیلی باحال گفتی :دی
"و مثلا حتی ممکنه به نوجوونی هم برسه"
یه جوری که انگار از هر چند تا بچه یه درصد کمی شانس به نوجوونی رسیدن رو دارن :)))
خب اینجوری که بعضیا بچه رو فقط "میارن"، انگار همینطوریه دیگه (:
پاسخ:
می دونم, منظور جمله ات رو گرفتم :)
ولی طرز بیانت باحال بود :))

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی