Femme De Couleur

Woman of colour

Femme De Couleur

Woman of colour

پیام های کوتاه
  • ۲۳ اسفند ۹۵ , ۰۲:۴۱
    I Wonder
بایگانی

جنگ بی پایان

پنجشنبه, ۲۹ آذر ۱۳۹۷، ۰۸:۰۸ ب.ظ

من سالیان سال از کمبود اعتماد به نفس شدییییید رنج می بردم! ولی خب ذره ذره خودمو کشیدم بالا تا میشه گفت از پارسال تا به الان خیلیییییییی سیر صعودی تری داشتم, جوریکه فقط موقعیت ها و موارد کمی باقی موندن که هنوز درشون ضعف از خودم نشون میدم! 

یکی از سخت ترین کارها و استرس زا ترین کارها واسه حدیثی که اعتماد به نفسی نزدیک به صفر و یا حتی کمتر داشت, این بود که عکس خودش روی پروفایل هاش باشه, توی پست ها و استوری های اینستاگرامش باشه! اوایل هزار سالی یه بار یه عکس از خودم رو میذاشتم پروفایل و تا چند وقت اخیر اصلاااا عکسی از خودم توی پست های اینستاگرامم حتی وجود نداشت! و اون معدود دفعاتی هم که عکسی از خودم میذاشتم همه اش نگران بودم و استرس داشتم که بقیه وقتی عکسم رو ببینن چه فکری می کنند و آیا اصلا عکس قشنگی بوده یا نه و خلاصه هزار جور فکر و خود تلقینی و استرس :| سخت بود با همه ی این تلقین ها جنگیدن, هنوزم گاهی می جنگم, هنوزم بعضی وقت ها دو دلم از گذاشتن بعضی عکس هام! هنوزم نگرانم بقیه چه نظری دارن, چه فکری می کنن!! مثل همین امروز که وقتی لینک گروه دورهمی بچه های دانشگاه رو واسم فرستادن کلی دو دل بودم که با کدوم اکانت تلگرامم وارد گروه بشم ( اون اکانت عمومیه که راه ارتباطی با شاگردها و کلا برای جنبه های کاری و ایناست و عکسی هم نداره, یا اکانت شخصیم), در نهایت به این نتیجه رسیدم که با اکانت شخصیم و محکم و با اعتماد به نفس و با یه هویت مشخص برم توی گروه. طبیعتا اولین کار هرکسی بعد از عضویت توی این گروهها دیدن عکس پروفایل تک تک بچه هاست و من باز امروز ثانیه ای اون حدیث ترسو و کم اعتماد به نفس شدم که  از ترس خوب نبودن خودش توی عکس هاش خواست پا پس بکشه! چیزی رو که نزدیک بود امروز باز یادم بره این بود که مهم خوب بودن و یا بد بودن عکس های پروفایلم نیست! مهم اینه که حتی اگر کسی هم علنا به بد بودنشون اشاره ای بکنه من باید یادم باشه که هیچ تاثیری نپذیرم و به هیچ جام نباشه به عبارتی! و این یعنی آرامش, یعنی اعتماد به نفس, یعنی بالاخره سلامت روان!

شما هم بجنگید, با هر چیزی که ازش میترسید, فکر نکنید و برید سر وقتش و شروع به عادی سازیش کنید :) 

پروژه ی بعدیم بالاخره گواهینامه گرفتن هست! یکی از چیزهایی که به خاطر اعتماد به نفس نداشته ام همیشه بهانه آووردم که علاقه ای بهش ندارم و فکر گرفتنش رو هم ندارم! ولی دیگه فکر کنم آماده ام :)

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۹/۲۹
حدیث

نظرات  (۲)

من نمی‌دونم چطور گواهینامه‌مو گرفتم ولی الان اعتماد به نفس رانندگی رو ندارم. شما هر وقت گرفتی ول نکنی‌ها مث من :(
پاسخ:
نه دیگه من گواهینامه رو بگیرم ولش نمی کنم :دی 
۳۰ آذر ۹۷ ، ۱۶:۵۴ منتظر اتفاقات خوب (حورا)
من در اکثر مواقع سرشار از اعتماد به نفسم:/ 
پاسخ:
اعتماد به سقف طوری یعنی؟ :))

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی