Femme De Couleur

Woman of colour

Femme De Couleur

Woman of colour

پیام های کوتاه
  • ۲۳ اسفند ۹۵ , ۰۲:۴۱
    I Wonder
بایگانی

خداحافظ گاری کوپر

شنبه, ۵ خرداد ۱۳۹۷، ۰۴:۳۰ ق.ظ
عصیان پاک بی سر و صدا کافیست. حالا باید کمی با جماعت همرنگ شد. بازیشان رو با قاعده خودشون بازی کنیم. برای بازپرداخت قرض هامان چند روز بیشتر مهلت نداریم. من در این فرصت نمی تونم دنیا رو عوض کنم. به علاوه من فقط برای این از دنیا متنفرم که تنفر به من اجازه می ده بی فاجعه جزیی از دنیا باشم. وقتی آدم می بینه هیچ جور نمی تونه در جامعه ای غیر از این زندگی کند _چون همین جامعه است که احتیاجات ما رو به وجود آوورده و به همین علت فقط خودش می تونه اونها رو ارضا کنه _ باید اول بتونه از خودش صرف نظر کنه. من از قرار معلوم مرد این کار نیستم. اکسپرس، ال ، نوول ابسروواتور جامعه ی مصرف و تزیینات داخلی، بالاترین سطح زندگی و آسایش مادی، این زندگی ماست و حالا میریم کوبا گناهامون رو بشوریم و کسب آبرو کنیم. حالا دیگه اعتراض یکی از هنرهای زیبا به حساب می آد. بعضی فکرها هست که به فکر بلندپروازی می افتن، من می خوام مساله ها رو با خونسردی و بی رودربایستی بررسی کنیم. من یک دختر بورژوای عادی آمریکاییم با تمایلات شدید زن سالاری و ابدا اهل این نیستم که مثل اون دو جوون دانشجوی آمریکایی بنزین روی خودم بریزم و وسط یه میدون خودسوزی کنم. اگر می خواستم این کار رو بکنم مساله ام بیشتر این می بود که برای خودسوزی چه پیرهنی بپوشم بهتره. این شاید در بیست سالگی چندان مهم نباشه، اما دست کم باید به خودمون زحمت بدیم و روشن ببینیم و ادا و اصول درنیاریم.
                                                                                                                                                           خداحافظ گاری کوپر _ رومن گاری


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۳/۰۵
حدیث

نظرات  (۱۰)

شاید بهتربن کتابی بوده که خوندم.
پاسخ:
اسمت رو که دیدم یاد دوست یکی از دوستهام افتادم (دوست سالیان پیش که دیگه با هم ارتباط نداریم) اسم دوستش تکتم بود :)

منم دوست داشتم کتابو :)
من عاشق زوج توی کتاب بودم و همش نگران بودم چیزیشون نشه :| 
الان تلاش کردم اسپویل نشه کیا مثلا :|
پاسخ:
تلاش شما در جهت اسپویل نکردن را ارج می نهیم :))
۰۵ خرداد ۹۷ ، ۰۹:۵۱ مصطفا موسوی
"همین جامعه ست که احتیاجات ما رو به وجود آورده و به همین علت فقط خودش میتونه اونها رو ارضا کنه"
پاسخ:
تیکه تیکه ی این کتاب عالیه .
من این کتابو سه باز خوندم و از بین شخصیت های کتابهایی که خوندم حساب لنی از بقیه جداست :))
پاسخ:
از اسم وبلاگی که انتخاب کردید کاااااملا معلومه!
نخوندمش :/
شاید بخونمش
پاسخ:
بخونش خب :دی
نمیدونم چرا خوشم نیومد از این کتاب 
پاسخ:
کتاب هم مثل خیلی چیزها می تونه سلیقه ای باشه :)
البته قسمت اول کتاب که لنی هنوز قاطی باقالیا نشوده بودو بیشتر دوست داشتم :)))
پاسخ:
حالا من از لحاظ داستانی و سیر روند داستانش و یا شخصیت هاش برام دوست داشتنی نبود بلکه حرف ها و استنباط ها و استدلال های شخصیت هاش بود که واسم خیلی دوست داشتنی بود 
۰۶ خرداد ۹۷ ، ۰۰:۴۳ محمدرضا عاشوری
خیلی وقت پیش خوندم یه چیزای محوی تو ذهنمه ازش. شما هم یه کتابو که میخونید بعد از چند مدت که میگذره همش یادتونه آیا؟
پاسخ:
خب من وقتی یه کتابی رو میخونم همیشه قسمت هاییشو که دوست دارم علامت می زنم, تا بعدا اگه خواستم یه نگاهی به کتاب بندازم یه دور قسمت های علامت زده شده رو نگاه کنم و دوباره داستان به ذهنم برگرده.
ممنون از معرفیتون
سعی میکنم سر فرصت بخونم
البته سر فرصت من بازه ی زمانی یکساله داره :)
پاسخ:
زحمتتون میشه که :دی
چقدررررر من عاشق این کتاب و عاشق لنی ام ^_^
پاسخ:
من خودم شخصیتی نه! ولی خیلی تیکه هاشو و حرفهاشو دوست داشتم :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی