Femme De Couleur

Woman of colour

Femme De Couleur

Woman of colour

پیام های کوتاه
  • ۲۳ اسفند ۹۵ , ۰۲:۴۱
    I Wonder
بایگانی

بازگشت بعد از مدت ها با کوله باری از غرغر

چهارشنبه, ۱۶ آبان ۱۳۹۷، ۱۱:۵۴ ب.ظ

یکی از چیزهایی که توی آموزشگاه اذیتم می کنه همکارها هستن :/ و این مسءله که هیچ کدوم نه تنها از لحاظ زبانی به سطح advance نرسیده اند بلکه حتی برای تدریس هم خیلی روش های سلیقه ای و گاها غیر استادندارد دارن! مثلا یکیشون برای راحتی کار خودش و تسریع در روند و سرعت کلاس کلا بیخیال روش استاندارد تدریس Reading  شده و جلسه ی قبل از هر Reading از بچه ها می خواد که خودشون معنی تمام لغت ها رو درآورده باشن که دیگه برای توضیخ و شفاف سازی هیچ لغتی تایمی از کلاس گرفته نشه! حالا اینو از چه بچه هایی و چه سطحی میخواد؛ بچه هایی که هنوز نمی تونن از دیکشنری انگلیسی به انگلیسی استفاده کنن و یا اصلا یاد نگرفتن :| خب صد در صد معلومه که بچه تمام لغات رو از توی دیکشنری انگلیسی به فارسی پیدا می کنه و هیچ وقت ترغیب نمیشه و فرصتی پیدا نمی کنه بره سراغ دیکشنری انگلیسی به انگلیسی!! یا در مورد تدریس رایتینگ:/ باورم نمی شد وقتی دیدم از بچه ها می خوان رایتینگ هاشونو حفظ کنن و بیان پای کلاس اونو باز گو کنن :||| می دونید که تفاوت بسیار هست بین مهارت صحبت کردن و نوشتن؛ مخصوصا توی انگلیسی!! هر کدوم قوانین خاص خودش رو داره! هر کدوم زبان مربوط به خودش رو داره که میشه همون زبان رسمی و غیر رسمی!! ترم اول با کلاسی روبه رو شده بودم که رایتینگ هاشونو با عباراتی از قبیل می خوام امروز راجع به فلان چیز صحبت کنم و یا سلام اسم من فلانه و موضوع رایتینگ من بهمان یا عبارت هایی مثل wanna و gonna‌ به وفور توی رایتینگ هاشون به چشم می خورد و حتی یک نفر Capital letter رو برای شروع جملاتش استفاده نکرده بود و از نقطه و کاما هم هیچ جایی خبری نبود! خب معلومه وقتی مهارت نوشتن با مهارت صحبت کردن مخلوط بشه یک همچین نتیجه ای خواهد داشت!! یا کلا راجع به مهارت Reading !! شاید باورتون نشه ولی از دید همکارهای محترم بنده؛ مهارت Reading به معنی خوندن هست نه "درک مطلب"!! یعنی روی هیچ یک از مهارت های درک مطلبی کار نمیشه و فقط با بچه ها تمرین روخونی می کنن و خیلی هم روش وقت و تایم توی هر کلاسی میذارن :|

و موضوع اینجا اصلا این نیست که من آموزشگاهم رو عوض کنم و یا برم جای دیگه ای تدریس کنم! موضوع اینه که همچین اشخاصی از سال ها قبل شروع به تدریس رشته ای کردن که خودشون هنوز درش مهارت و تسلط کامل رو ندارن و دانش کافی هم حتی در رابطه با روش های تدریسش ندارن!! و مشکل اینه که مدیر آموزشگاه هم شخصیه که متخصص زبان نیست و نمی تونه نظارتی بر کیفیت کارکنانش داشته باشه و موضوع بچه هایی هستن که باهاشون اخت شدم و واقعا دلم می سوزه که ولشون کنم!

و می دونید موضوع دیگه ای هم که هست اینه که آموزشگاه های زیادی هستن که همچین وضعیتی دارن!! چند وقت \یش یکی از دوستام به یه آموزشگاه درخواست تدریس داده بود و خلاصه از این طریق تونسته بود با تیچرهای اون آموزشگاه توی یک دوره آیلتس شرکت کنه!! یعنی دوست تازه کار و به تازگی مدرک ادونس زبانش رو گرفته ی من با یک مشت تیچر با سابقه ی مدرس آیلتس توی این شهر ـ البته بنا به ادعای آموزشگاه ـ سر یک کلاس می شینه و نمره ی ماک آیلتسش که در همون جلسه ی ابتدایی کلاس از طرف استاد از همه گرفته شده بوده فرق چندانی با اون مدرسین با سابقه نداشته! نمره ی اسکیل همگیشون در حدود 6 و 6.5 بوده :||||


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۸/۱۶
حدیث

English-Teacher

نظرات  (۵)

۱۷ آبان ۹۷ ، ۰۷:۵۱ صادق زمانی
مشابه همین مسائلی که تشریح کردید در تدریس موسیقی (و احتمالاً سایر رشته‌ها) وجود داره. این حس دلسوزی برای بچه‌هایی که مصومانه گرفتار اینجور معلم‌ها و مربی‌ها و گاهی خانواده‌ها می‌شوند بسیار جانکاه است.
پاسخ:
قسمت تلخ داستان اینه که خیلی از این بچه ها نمی دونن که داره چه ظلمی در حقشون میشه و با همون سیستم معیوب بالا میان و بعدها که خودشون به اون درکی میرسن که طی سالها چه کلاهی سرشون میرفته که دیگه دیر شده ...
۱۷ آبان ۹۷ ، ۱۰:۱۰ پشمآلِ پشمآلو
ای خواهر سیستم اموزشی ما از پایه مشکل داره .. اینا ک گفتی تازه چارتا اموزشگاه ازاده مگه وضع دانشگاه و مدرسه هامون همین نیس؟ تازه تحت نظارت وزارت خونس مثن
پاسخ:
هعییی :(
۱۷ آبان ۹۷ ، ۱۱:۰۲ لیمو ترشـــ🍋
سوالی ک برای من وجود داره اینه ک خود این عادما نمیفهمن دارن با زبان آموزا چی کار میکنن؟ وجدانشون خابه؟
من معلمی داشتم ک دلیلش برا اذیت کردنمون سر کلاس و نمره ندادن هاش این بود ک "من خودم کلی اذیت شدم تا ب اینجا رسیدم و شما هم باید اذیت بشین" یا "من سقف نمره دادنم ۹۰ عه و ب هیچ کس بالاتر نمیدم!"
و همین کار باعث میشد عادم شور و شوقش رو برای انگلیسی یاد گرفتن از دست بده:(
داغ دلم تازع شد اصلا:((((
پاسخ:
فکر نمی کنم وجدانشون قلقلک هم بیاد :/ 
تازه مفتخر هم هستن که شاغل هستن و دارن پول درمیارن و مستقل و این حرفان :/
حالا جدای از نمره, شما به شیوه ی تدریسش توجه می کردید! ببینید می تونید از شیوه ی تدریسش مهارت هاتونو تقویت کنید یا نه! 
اتفاقا منم خودم مخالف سرسخت بچه هایی هستم که توقع دارن باید راحت نمره داد :دی و یا حالا چه عیبی داره یک سری مهارت هاشون لنگ میزنه و طبق اون استانداردی که باید نیست!! 
۱۸ آبان ۹۷ ، ۱۱:۲۱ لیمو ترشـــ🍋
خب عاخه شیوه تدریسش هم داغان بود! ازمون توقع داشت کلا خیلی بالا تر از ترمی ک هستیم باشیم و انگار همیشه منتظر بود ما یه اشتباهی بکنیم تا نشون بده چ قدر از ما بلد تره! حاضر نبود سوالای اضافه ای که داشتیم (مثلا کتاب داستان و اینارو) بهمون جواب بده... و یکی از جذاب ترین اتفاقای کلاسامون همون فری دیسکاشن ها بود ک ازمون گرفت! وقتی هم درس جواب میدادیم بیشتر ب استایل لباسامون توجه میکرد تا چیزی ک میگفتیم:|||||||
معلم خیلی راحت نباید نمره بده ولی تو نمره دادن باید ب سطح زبان اموز و مخصوصا تلاشش توجه کنه... ‌اینکه عادم ببینه ک داره ب تلاشش نمره داده میشه خیلی مهمه چون تو متوجه میشی ک معلم تلاش هاتو دیده.. ولی وقتی ببینی هیچ کس توجهی نمیکنه توهم فقط در حد پاس شدن درس میخونی:/
پاسخ:
خب پس کلا قاطی داشته :دی 
نه بهت حق میدم شاکی باشی.
جانا سخن از زبان ما می گویی!
وضع تدریس در موسسه های غیر دولتی و معلم هاش توی اغلب دروس مثل همینه که تو گفتی
معلم هایی که به خودشون زحمت نمیدن ساده ترین مباحث تدریس رو یاد بگیرن مهارت های معلمی رو دنبال کنن. حتی برای نوشتن ساده ترین چیزها دنبال نمونه از کانال ها و گروه ها هستن. منو به ستوه میارن. باورت نمیشه نحوه ی آزمون گرفتن رو همین هفته ی پیش به معلم ادبیات پنجم داشتم توضیح میدادم و اون هر لحظه شگفت زده تر میشد!
پاسخ:
بعد همین آدمها به وقتش کلی از بقال و میوه فروش و لباس فروش و دولت و ... شاکین که چرا فلان می کنن و بهمان! در حالیکه خودشون توی شغل خودشون حاضر نیستن اصول اخلاقی رو رعایت کنن ...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی