Femme De Couleur

Woman of colour

Femme De Couleur

Woman of colour

پیام های کوتاه
  • ۲۳ اسفند ۹۵ , ۰۲:۴۱
    I Wonder
بایگانی

وقتی من و کسب و کارم سر از بلاگردون در میاوریم :)

چهارشنبه, ۲۵ تیر ۱۳۹۹، ۱۲:۳۴ ق.ظ

جمعی از بچه های بلاگر زحمت کشیدند و در بلاگردون جمع شدند تا باز حرکتی باشه در جهت تکونی به تن خسته ی این وبلاگ نویسی ، تا باز رونق و جنب و جوش رو برگردونن به وبلاگ ها و وبلاگ نویس های درونمون :)

یکی از کارهای خوبی که بعد از تماس گرفتن با من، گفتن قصد دارن انجام بدن، معرفی کسب و کارهای بلاگرهاست. و خب بنده این افتخار رو داشتم که چراغ اول رو روشن کنم، اونم با این دوره های آنلاین آموزش زبان :)

وقتی از من خواستند تا یه متنی برای معرفی خودم در وبلاگشون بنویسم من در ابتدا یادم رفت که بپرسم متن چقدر وسعت داشته باشه :دی و خب شروع کردم و یک متن که کم از مثنوی نداره در باب خودم به نگارش درآووردم :)) یا به قول شباهنگ که متاسفانه اسم جدید وبلاگیش رو یادم نیست :))))) همون پست های طویله ای :دی

در نهایت گفته های اصلی رو در پست قرار دادن و من هم گفتم بذارید تا این مثنوی همینطور نمونه و خاک بخوره و خودم توی وبلاگ خودم پستش کنم :)

 

سلام :)

توی عالم وبلاگ من توکا هستم. ولی اگر از اسم واقعیم بپرسید؛ حدیث هستم :) که اخیرا هم همین اسم پای پست های وبلاگیم قید میشه ولی همچنان برای اینکه کسی دچار بحران هویتی نشه با اسم توکا همچنان کامنت میذارم :دی

اگر بخوام از خودم بیشتر بگم، که طبق رویه و اصول همیشگی این نوع تعریف از خود ها که با سن و سال و تاریخ تولد شروع می کنن، من هم بهتره همین کار رو بکنم و بگم که من متولد 11 مرداد سال 1372 هستم و الان تقریبا 27 ساله ام. کمتر از بیست روز دیگه می تونم بگم که کاملا 27 ساله ام :دی بله تولدم هم نزدیکه :)) اگر بخوایم بریم سراغ تحصیلات باید بگم که من سال 94 در رشته ی مهندسی برق از مقطع کارشناسی و یا همون لیسانس فارغ التحصیل شدم. ولی به دلیل نداشتن علاقه و انگیزه، حتی ذره ای هم قصد ادامه ی تحصیل و یا حتی دنبال کار مرتبط با این رشته گشتن رو نداشتم! درعوض تا سال 95 و در یک بازه ی یک ساله تمرکزم رو بر روی زبان خوندن گذاشتم و در سال 96 هم رسما شروع به کار کردم. البته توی این دو سال اتفاقات زیادی برای من افتاد و اصلا از اول برام مشخص نبود و یا اصلا سال 94 حتی ذره ای این احتمال رو نمی دادم که روزی بخوام یک معلم زبان باشم ولی خب داستان این دو سال خودش قصه ی هزار و یک شب میشه و شاید یک وقتی توی وبلاگم از این دو سال و اینکه چی شد و چطور شد تا من سال 96 شدم یک معلم زبان شدم، نوشتم. یکی از دلایلی که نخواستم یک مهندس برق باقی بمونم این بود که در تمام مدت تحصیل من برای اینکه بتونم حتی در حد یک دانشجوی متوسط باشم باید شب و روزم رو یکی می کردم و اینقدر می خوندم تا بتونم به زور یک درس رو پاس کنم و تقریبا یک جوراهایی داشت باورم می شد که من یک آدم باهوش و توانا نیستم و صد در صد از پس هیچ شغلی هم برنخواهم اومد! ولی بعد از بازگشت به کلاس زبان (خودم به عنوان یک زبان آموز تا مدرک زبانم رو بگیرم) تازه دوباره یادم افتاد که من توی درسی مثل فیزیک خوب نیستم ولی وقتی پای زبان در وسط باشه من می تونم یک نابغه باشم! و همینطور هم هست. من نه مغرورم و نه اعتماد به سقف (:دی) دارم ولی معتقدم من در بحث زبان و در شغلم نابغه هستم نه به این خاطر که آدم خاصی هستم و یا استعداد خاصی ندارم، نه! بلکه به این دلیل که من تونستم چیزی رو پیدا کنم که بهش علاقه دارم وبفهمم که انگیزه و علاقه در چیزی می تونه همه ی چیزی باشه که یک نفر برای شروع در یک زمینه ی کاری احتیاج داره و من هم علاقه و هم انگیزه داشتم و اینطور شد که فقط درکمتر از دو ماه بعد از شروع به کارم تونستم سطوح و دوره های بالاتر رو تدریس کنم و در کمتراز یک سال بعد هم تونستم سوپروایزر آموزشگاه بشم و در کنار تدریس، وظیفه های دیگه ای مثل کلاس بندی، تعیین سطح کردن، تهیه و تدارک برنامه های درسی تمامی دوره های آموزشگاه و طراحی آزمون ها و ارزیابی زبان آموزهای آموزشگاه رو هم بر عهده داشتم! ولی امسال  بعد از دو سال و نیم کار در آموزشگاه، یک جورهایی به فرسودگی رسیدم و دیگه ذوق و شوق کار کردن رو مثل سابق نداشتم، اون هم بیشتر به این دلیل که باید برای شخص دیگه ای کار می کردم و هیچ وقت برنامه ی زندگیم مشخص نبود و آزادی عملی نداشتم و در صورت کمتر کار کردن هم دیگه تقرببا حقوقی برام باقی نمی موند و در صورت ادامه دادن و به همین منوال تمام وقت کار کردن وباز هم حقوقی نه چندان کافی دریافت کردن، چیزی از خودم باقی نمی موند :دی برای همین بعد از شروع شدن داستان کرونا و قرنطینه و برای مدتی تعطیلی آموزشگاه تصمیم گرفتم دوره های آنلاین خودم رو راه بندازم. اگر با شرح و جزییات این قسمت رو بخواهید، باید بگم که در رابطه با این مسئله خب خوشبختانه یک پست قبلا نوشتم و می تونم به اون پست ارجاعتون بدم و دیگه لازم نیست قید کنم که قصه ی هزار و یک شب هست و شااااید یک وقتی در رابطه اش در وبلاگم نوشتم :دی

 

موافقین ۱۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۴/۲۵
حدیث

English-Teacher

نظرات  (۶)

سلام توکا. یه سوال. مدرک خاصی گرفتی که میتونی زبان تدریس کنی؟ اخه منم به تدریس زبان علاقه دارم اما نمیدونم باید چیکار کنم و با چه مدرکی اجازه تدریس میدن. میشه راهنماییم کنی؟

پاسخ:
برای تدریس زبان باید سطح زبانت upper intermediate و یا advance باشه که خب مدرک لازم برای این رو می تونی از آموزشگاه هایی که معتبر هستن دریافت کنی (مثل سفیر, کیش, کانون زبان و ....) اگر برای جایی که می خوای شروع به کار کنی مهم باشه که تو مدرکی داشته باشی و ارائه کنی! وگرنه خیلی جاها هستن که یک مصاحبه دارن اول کار که توی اون مصاحبه و از روی حرف زدنت و گاهی هم با یک آزمون کتبی سطح زبانیت رو می سنجن! 
بعد نوبت می رسه به دانش تدریس! که برای این یکی لازمه توی دوره های مخصوصی به اسم TTC شرکت کنی! برای این قسمت باید بگم که متاسفانه توی ایران و به دلیل نبودن یک سیستم یکپارچه! هیچ آموزشگاهی دوره های آموزشگاه های دیگه رو قبول ندارن و اینطوریه که هر کدوم دوره های مخصوص به خودشون رو برگزار می کنن! و بهت آموزش های لازم رو میدن و بعد تو می تونی شروع به کار کنی توی اون آموزشگاه :)
بذای شروع باید بگردی دنبال آموزشگاه هایی که دنبال جذب نیرو هستن! بهشون سر بزنی و از شرایط استخدامشون بپرسی! و بعد اگر نیاز جدی داشته باشن به مربی, شرایط هاشون عموما سخت نیست! و با همون هزینه ای که ازت دریافت می کنن برای دوره ی TTC. و چند بار به طور آزمایشی براشون موارد مختلف رو تدریس کردن (طبق اصولی که توی دوره بهت آموزش دادن) برای شروع بهت یک یا دو کلاس میدن! و بعد از اینجا به بعد دیگه به خودت بستگی داره که بتونی خودت رو نشون بدی و پشتکار داشته باشی. چون معلم های تازه کار مدام کلاس هاشون بازبینی میشه و بهشون فیدبک داده میشه و خب هر چی ایرادات کارت کمار باشه, سریعتر می تونی توی ترم های بعدی کلاس های بیشتری داشته باشی و هم اینکه سطوح بالاتر رو درس بدی.

فقط یک نکته رو اینجا بهت بگم اونم اینکه آموزشگاههای زیادی هستن که ممکنه به مربی جدید هیچ احتیاجی نداشته باشن ولی برای پول ببشتر درآوردن, مدام دوره های TTC برگزار می کنن و از آدم های مختلف هزینه دریافت می کنن و به همه هم این رو متذکر میشن که شرکت در دوره به معنی استخدام و قبولی نیست :-|  و ممکنه بعد از اتمام دوره شما در آموزشگاه ما استخدام نشی و به همین راحتی شاید به زور فقط یک نفر رو قبول کنن و به باقی بگن خب دیگه برید خونه هاتون خوش اومدید :دی
پس دنبال آموزشگاه هایی باش که یک مصاحبه ی اولیه دارن و شرط قبول کردن تو به عنوان نیرو هم همون مصاحبه است که یعنی اگر اون سطحی که اونا لازم دارن رو داشته باشی و از مصاحبه راضی باشن بهت میگن قبولی و بعد بهت اجازه ی شرکت توی TTC هاشون رو میدن و دیگه تو مطمئنا استخدام خواهی شد و هزینه ای الکی پرداخت نکردی. 

اینکه یک روز بالاخره تصمیم گرفتی که کلاس‌های آنلاین خودت را داشته باشی را می‌ذارم به حساب خوش شانسی‌ام

پاسخ:
خوشحالم که اینطوری فکر می کنی و دوره ای که داریم با هم پیش می ریم برات مفید بوده ^___^
۲۵ تیر ۹۹ ، ۰۸:۲۴ مترسک ‌‌‌‌‌

اصلاً روایت از غیرمعصوم داریم که توکامون هررررر چی که بنویسه و هرررررر چقدر که باشه خوندنی و جذابه، کارشم درست و درجه یکه، به همین بک‌گراند وبلاگش قسم 😊👌

پاسخ:
ممنون از لطفی که به بنده دارید -__^

پس باید مصاحبه برم. مرسی از راهنمایی کامل و جامعت. خیر ببینی :)))

پاسخ:
خواهش می کنم :)

۰۳ مرداد ۹۹ ، ۲۲:۰۸ آقای سه نقطه

من باب پاسخی که به کامنت داده بودید

البته اگر قرار بر استخدام و ... باشه میشه از این روش استفاده کرد

ولی برای تدریس های خصوصی و آموزش برای کودکان به نظرم شرایط خیلی سخت نیست و میشه با دانش زبان عمومی شروع به کار کرد
این روزها هم به صورت مجازی جواب میده

پاسخ:
برای کودکان درسته دانش زبان عمومی کافیه ولی ازون طرف روش های تدریس به شدت زیاد و متنوع هست و کلا سیستم تدریس مخصوص به خودشون رو دارند. مگر اینکه بخوای توی آموزشگاهی کار کنی که آموزشگاه نباشه و بیشتر یه دکون باشه که زدن تا به هر روشی چه اصولی و چه غیر اصولی کلاس زبان تشکیل بدن و پول در بیارن! و اینطور آموزشگاه ها محاله به مربی پول قابل توجهی بدن! مخصوصا اگر بدون سابقه باشه! به بهونه ی سابقه نداشتن کلی باید ساعت های بدون حقوق تدریس داشته باشن و ....

ولی خب اگر بخوای به اطرافیان و آشناها درس بدی، آره این رویه ها رو نداره دیگه!

بسیار جذابه که رفتین دنبال علاقه اتون:)

باید به علاقه ها واستعدادهای خودمون بها بدیم

من هم تغییر رشته دادم وقبلش دقیقا

برای پاس کردن تقلا میکردم!ولی حالا دارم باعشق درس میخونم جوری که ازالان

به فکر دکتراش و...هستم:)چون عشق به کاری ک میکنیم یادرسی که میخونیم

به ما انگیزه وقدرت میده!

قطعا درست ترین کاررو انجام دادین🌸

پاسخ:
خوشحالم که تو هم تونستی راه و علاقه ات رو پیدا کنی ^___^

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">