Femme De Couleur

Woman of colour

Femme De Couleur

Woman of colour

پیام های کوتاه
  • ۲۳ اسفند ۹۵ , ۰۲:۴۱
    I Wonder
بایگانی

امسال دریغ/بهتر/بدتر/متفاوت تر از پارسال

يكشنبه, ۲ آذر ۱۳۹۹، ۰۳:۵۲ ب.ظ

یک سال برگردید عقب, پارسال دوم آذر, یا کلا پارسال هفته های اول آذر, آخرین ماه از پاییز سال 98! و بعد باز برگردید به همین امسال و همین روزها. کرونا رو بذارید کنار, چون مشکل همگانی هست و فقط برای تو و زندگیت اتفاق نیفتاده. دلار و گرونی رو هم همینطور, چون باز همکی و یک ملت درگیر گرونی و هر روز فقیرتر و دست خالی تر از دیروزیم و هیچ کس تنها نیست و این صوبتا خلاصه:دی 

خود پارسالت با امسالت چه فرقی دارن؟ کدوم یکی از موارد توی عنوان رو برای ماهیت رابطه ی خود پارسال و امسالت انتخاب می کنی؟

من "متفاوت" رو انتخاب می کنم. و به نظرم یه متفاوت خوب. به جای خاصی نرسیدم و نتونستم دستاورد خاصی داشته باشم ولی جای کاملا متفاوت تری قرار دارم نسبت به خود پارسالم و این یعنی یه حرکتی زدم و از ایستایی بیرون اومدم و خودم رو و زندگی رو وارد یه مسیر متفاوت کردم. 

پاییز دو سال پیش, یعنی پاییز 97 هم همچین احساسی داشتم, که نسبت به پاییز 96 توی موقعیت کاملا متفاوتی قرار گرفته بودم و وارد مسیر جدیدی شده بودم. 

خوبه وقتی آدم به جای نگاه میکرو و جزیی یه ذره میاد zoom out می کنه و به اصطلاح  از دید ماکرو به قضیه نگاه می کنه. اینکه من توی سال 97 جایی بودم که آرزوی سال 96 ام بود و یا حتی اصلا فکر نمی کردم بتونم از پسش بربیام و همین آرزو دو سال بعد توی سال 98 باعث رخوت و کسلی و حال بد و اعصاب خوردی هام شد و به اضطراب ها و درگیری های شخصیم دامن زد تا حذفش کردم و الان و توی سال 99 جایی هستم که اگر به خودم در سال 96 می گفتن از خنده چنان ریسه می رفت و بعدش هم جدی می شد می گفت دیگه ازین شوخی های بی مزه با من نکنید. 

منظور از جایی که هستم و بودم, هم به مسائل شخصیتی و هم عاطفی و هم شغلی و هم خانوادگی اشاره داره و فقط مربوط به یک چیز خاص نیست. 

شما چی؟ تا حالا سعی کردید وقتی در حال و لحظه سردرگم و درمونده هستید, ذره بین زندگیتون رو از حالت زوم نزدیک و فوکس شده روی درموندگی ها و درگیری ها, دربیارید و شروع کنید همینطور zoom out کردن تا همه چیز از جزیی بودن خارج بشه و وقایع به نقطه های ریزی توی صفحه های زندگیتون تبدیل بشن و یه نگاه بندازید ببینید از کجا به کجا رسیدید؟ به چه جهت هایی حرکت کردی؟ یا یه جای خاص فقط متمرکز موندید؟ چقدر تا یه سری نقطه ها رفتید و دوباره برگشتید؟ به کدوم نقطه ها برگشتید؟ 

موافقین ۷ مخالفین ۰ ۹۹/۰۹/۰۲
حدیث

MyDailyShit

نظرات  (۳)

۰۲ آذر ۹۹ ، ۱۶:۱۱ 1 بنده ی خدا

داشتم فکرمیکردم من نسبت به پارسال در یکسری جنبه ها پیشرفت خوبی داشتم و در یکسری جنبه ها پس رفت منتها فی المجموع از جایی که الان هستم راضی ام گرچه اگه پارسال یسری چیزارو میدونستم الان احتمالا اوضاع بهتر میگذشت و فشار کمتری از همه لحاظ بهم وارد میشد.منتها در کل همون ایستا نبودنه مایه ی مسرتمه

پاسخ:
منم خیلی نمی تونم دقیق بگم به چه دلیلی ولی احساس می کنم باتوجه به حتی پسرفت توی یه سری چیزها و یا از دست دادنشون، امسال اصلا ایستا و خنثی نبودم و نذاشتم جریان منو با خودش ببره و خودم یه سری جاها جریان رو به دست گرفتم و بهش جهت دادم و همین رو خیلی دوست دارم.
۰۲ آذر ۹۹ ، ۱۶:۵۴ هیـ ‌‌‌ـچ

برای من ۹۸ در واقع 97S بود که قدری بهبود تو ۳-۴ تا مورد داشت به اضافهٔ یه اتفاق خیلی خوب اما در عمل همون ۹۷ بود اما ۹۹ علی‌رغم تمام سختیا و مشکلاتی که به طور عمومی همه درگیرش بودیم، برای من سال بهتری (و نه خوب‌تر) نسبت به ۲ سال قبلی بود و به جز اون خودمم واقعاً سعی کردم سال بهتری رو رقم بزنم و آدم بهتری بشم، هرچند این یکی رو مطمئن نیستم و باید از دیگران (و حتی شما رفقای وبلاگ‌نویس) پرسید که چطور شدم؟

البته در مجموع خودم احساس می‌کنم توی یه پیچم و این پیچ هم اوایل دههٔ ۱۴۰۰ تموم می‌شه و یه دورهٔ با ثبات و مثبتی رو در پیش دارم؛ نمی‌دونم تا چه درسته البته، صرفاً حسمه.

پاسخ:
چه جالب که گفتی باید از دیگران پرسید.
جالا اگر راجع به من از دیگران بپرسند همه اتفاق نظر خواهند داشت که من تلخ تر و خودخواه تر شدم. و تقریبا آدم های زیادی رو مستقیما بهشون گفتم که نمی خوام رابطه ی نزدیکی باهاشون دیگه داشته باشم، تقریبا بدون توضیح زیادی. ولی خودم از خودم راضی تر هستم :دی

ایشالا که پیچ زندگیت بپیچه به مستی که دوست داریو بعدش دیگه مستقیم باشه همه اش :)
۰۴ آذر ۹۹ ، ۱۵:۳۰ منتظر اتفاقات خوب (حورا)

متفاوت! خوب یا بد بودنش رو گذر زمان تعیین می‌کنه! 

الان جایی هستم که پارسال این موقع خیلی‌ها بهم گفتن یا بهش فکر نکن یا نمی‌تونی! یا این چیزی که می‌خوای برای تو نیست و ...

از یه جهت دیگه نوری که پارسال این موقع‌ها توی زندگیم بود در عین کوچیک بودن پررنگ بود! اما الان نمی‌دونم ازن نور هست؟ توهمه؟ پررنگه؟ یا کم‌رنگ؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی