Femme De Couleur

Woman of colour

Femme De Couleur

Woman of colour

پیام های کوتاه
  • ۲۳ اسفند ۹۵ , ۰۲:۴۱
    I Wonder
بایگانی

گرفته دلم گریه می خواهم

چهارشنبه, ۱۹ آذر ۱۳۹۹، ۰۶:۴۳ ق.ظ

هرچقدر وقتی به انگلیسی چیزی رو سرچ می کنی, از شیر مرغ تا جون آدمیزاد رو می تونی راحت پیدا کنی. از اونور هر وقتی احتیاج باشه چیزی رو به فارسی گوگل کنی و به چیزی برسی, هیچ وقت به چیزی نمی رسی. به هیچ. 

اینارو ازین جهت میگم که اون دفعه اون آهنگ علیرضا قربانی رو می خواستم که آخرین قسمت سریال هم گناه روی اون تیکه ای از فیلم بود که یه بازیگره مرده بود, بعد ضمیمه ضجه های پرسوز و گداز اون یکی بازیگر بود. من آهنگ رو از توی گوگل با همون ضجه های پس زمینه و کراپ شده از سریال پیدا کردم :| مشکل اینجا بود که اسم آهنگ رو نمی تونستم پیدا کنم از طریق گوگل. یا نمی دونم من اینقدر به انگلیسی سرچ کردن و به همه چیز راحت رسیدن عادت کردم که توی فارسی سرچ کردن واقعا خنگ شدم دیگه. از اون جهت که اون سری به انگلیسی سرچ کردم اون آهنگه تو قسمت 8 از فصل ششم گریز آناتومی که وقتی اوون کریستینا رو می بوسه پخش میشه. به جدم همینو نوشتم و باز به همون جدم گوگل منو صاف برد سر وقت آهنگه :| 

 

خلاصه که امشب یوهویی توی یه کانال تلگرام آهنگه رو پیدا کردم "دلم گرفته گریه می خواهد" از آهنگ خیال خوش از علیرضا قربانی 

موافقین ۷ مخالفین ۰ ۹۹/۰۹/۱۹
حدیث

MyDailyShit

نظرات  (۶)

همینه واقعا. منم که انگلیسیم تعریفی نداره، با اعتماد به نفس کامل جمله‌های ناقص می‌نویسم و گوگل نمی‌دونم از کجا می‌فهمه ولی هیچ وقت ناامیدم نمی‌کنه :))

اتفاقا دیروز توی وبلاگ سرندیپیتی پست بود که بحث این شد، وب فارسی متاسفانه خیلی ضعیفه. حالا اینکه یه موزیک بود ولی شما فکر کن یه درباره‌‌ی  یه موضوع مهم مثل سلامتی و تغذیه بخوای گوگل کنی به کلی مطلب غلط و بی‌ربط می‌رسی. 

پاسخ:
آره دقیقا واقعا به هیچ چیز مثبتی نمی رسی وقتی یه سوالی به فارسی توی ذهنت هست. اگر خوش شانس باشی اون یه درد مشترک جهانی باشه، خب می تونی به انگلیسی راجع بهش اطلاعات کسب کنی ولی اگر فقط یه درد مشترک بین جامعه ی ایرونی باشه، واقعا به جایی نمی رسی :/
۱۹ آذر ۹۹ ، ۱۱:۳۱ بانوچـه ⠀

من خیلی راحت پیداش کردم که به نظرم عادت سرچ فارسی از سرت افتاده :دی

پاسخ:
بله ممنون :)))
۱۹ آذر ۹۹ ، ۱۹:۳۰ هیـ ‌‌‌ـچ

دوستی داشتم همین مشکل رو در ابعاد وسیع‌تر و توی «نوشتن‌» داشت! یعنی این طوری که حتی پایان‌نامه‌اش رو کامل به انگلیسی و ظرف چند روز به سرعت نوشت اما چون طبیعتاً باید فارسی ارائه‌اش می‌کرد داد به خانومش تا فارسیش کنه و بتونه ارائه‌اش کنه!

خوش باش که ۱۰ تایی جلوتر ازدوست منی :))

پاسخ:
منم پایان نامه امو اینکارو کردم :دی
چون کلا به فارسی خیلی چیزی آدم دستگیرش نمیشه!!

بعد دیگه نشستم ترجمه کردن و اینا.

بالاخره دلم گرفته یا گرفته دلم؟

پاسخ:
هر چه دل تنگت بیشتر می پسنده :دی

اوج شعور گوگل اونجاییه که زبان کیبورد رو فراموش میکنی عوض کنی و یه چیزی رو که هیچ معنی نداره مینویسی و اینتر رو میزنی و با کمال تعجب میبینی اون بالا نوشته showing result for ... که سه نقطه همون چیزیه که میخواستی :)

پاسخ:
آره دوسش دارم وقتی اینجوریه :)))
۲۱ آذر ۹۹ ، ۲۰:۲۱ محمود بنائی

:) این دومین پست هست که سرکار میریم، اولی خواب دیدن بانوچه بود و حالا اسم آهنگ! انشاله که دلتون نگیره و گریه نخواد. 

پاسخ:
اتفاقا حدس زدم عنوان می تونه گول زننده باشه :دی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی