Femme De Couleur

Woman of colour

Femme De Couleur

Woman of colour

پیام های کوتاه
  • ۲۳ اسفند ۹۵ , ۰۲:۴۱
    I Wonder
بایگانی

بخش هشتم: در ادامه ی بحث افسردگی و کنترل خشم

جمعه, ۲۲ اسفند ۱۳۹۹، ۱۲:۵۷ ب.ظ

می خوام یه لیست از ابزارهایی که بهم توی این مدت یکسال به من کمک کردن رو اینجا بنویسم:

 

اول از همه کتاب روان درمانی اگزیستانسیالیسم و همراه با اون پادکست رواق

گوینده پادکست یه اصطلاح خوبی داره به اسم زندگی اصیل، و چقدر این عبارت و تلنگرهایی که باهاش همراه می شد گاهی باعث می شد به یاد بیارم دلیل اصرار و پافشاری من برای رسیدن به بعضی چیزها از راه هایی میانبر چقدر غیر اصیل می تونن باشن. با اگزیستانسیالیسم یاد گرفتم چقدر ساز و کارهای غلطی برای موقعیت های مختلف زندگی در پیش داشتم. نسبت به اضطراب از مرگ، آزادی، تنهایی و پوچی. خوشحالم پادکست هم هفته های پیشین به قسمت آخرش رسید و من امسال هم کتاب رو تموم کردم و هم پادکست رو. 

سال بعد هم حتما دوباره خوندن کتاب و شنیدن پادکست رو شروع می کنم.

 

بعدی مجتبی شکوری و کتاب باز :)

من قسمت های مربوط به مجتبی شکوری رو حتی دانلود کردم و دو فصل از حضورش توی کتاب باز رو هم خلاصه نویسی کردم، که یک فصل و کتاب هایی که معرفی کرده رو هم توی وبلاگ پست کردم. 

مجتبی شکوری مثل یه نور توی دل تاریکی می مونه. حرف هاش و تلنگرهاش واقعا تسکین بخش و آگاه کننده است.

 

بعدی دکتر بابایی زاد

ایشون اوایل دهه ی 90 ، شبکه ی چهار مهمون یه برنامه ی تلوزیونی به اسم اردیبهشت بودند و توی هزاران قسمت به واقع تموم نشدنی :دی در رابطه با تحلیل رفتار متقابل مفصل صحبت کردن. تحلیل رفتار متقابل که بحث مثلث کارپمن و کودک و بالغ و والد درون و بازی ها رو شامل میشه مثل یه گنجینه ای از دانش خودشناسی می مونه که وقتی بهش می رسی تا مدت ها از یافتن و کشف کردنش فقط مسرور و خر کیفی :دی

(بهتون توصیه می کنم فایل های صوتی رو گوش بدید، متاسفانه مجری برنامه _از دید من البته_ خیلی به صورت تصویری روی اعصابه :|) 

 

بعدی پادکست خویشتن نو 

یکی از شاگردهای دکتر بابایی زاد که الان خودشون هم الان روانشناس هستن، پادکستی به زبان ساده در رابطه با مثلث کارپمن و نقش های قربانی و حمایت گر و آزارگر و چگونگی خارج شدن از این نقش ها به وجود آوورده.

 

بعدی کتاب راه هنرمند از جولیا کامرون

که بزرگترین دستاورد این کتاب تمرین هایی هستن که در انتهای هر فصل آوورده شده و باعث کند و کاو زیادی توی ناخودآگاه میشن و مجبورت می کنن خیلی چیزها رو به سطح آگاهی بیاری و باهاشون روبرو بشی

و همینطور معجزه ی صفحات صبحگاهی ( هر روز سه صفحه به محض بیدار شدن از خواب نوشتن)

 

اپیزودهای رادیو جیپسی

که همراه با عضویت در کاروان در اختیارمون قرار می گیره( هر روز یک اپیزود) و برگرفته از کتاب پرواز اژدها نوشته ی همچنان سرکار خانم جولیا کامرون هستن

اپیزودهای مربوط به رهایی از خشم و تمرین هایی که داشت خیلی به من کمک کردن :)

 

بعدی کتاب اصل گرایی و کار عمیق و پادکست منیاز

هر سه در کنار هم محتوای هم راستایی دارن که کمک کردن با تمرکز و کار عمیق داشتن و هدفمند تصمیم گیری کردن و برنامه ریختن آشنا بشم.

 

در نهایت هم کتاب عادت های اتمی و قدرت عادات و کتاب "کی" از دنیل کانمن

با این سه تا کتاب خدای عادت سازی و روتین سازی شدم :)) از شوخی گذشته روتین و عادت ساختن کار سختیه ولی من بعد از این سه تا کتاب تازه فهمیدم که عادت ساختن چقدر یک دانش هست که برای رسیدن بهش باید اول این دانش رو به خودت هدیه بدی تا بعد بتونی کم کم تلاش کنی و عادت بسازی

موافقین ۴ مخالفین ۰ ۹۹/۱۲/۲۲

نظرات  (۱)

۲۲ اسفند ۹۹ ، ۲۱:۲۲ زهرا طلائی

امیدوارم روزهای این شکلی کم داشته باشی و کلی اتفاق خوب و هیجان برات بیفته.

ممنون که این پست رو نوشتی و معرفی کردی

پاسخ:
ممنون از تو برای انرژی خوبت ^__^

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی