Femme De Couleur

Woman of colour

Femme De Couleur

Woman of colour

پیام های کوتاه
  • ۲۳ اسفند ۹۵ , ۰۲:۴۱
    I Wonder
بایگانی

بیگانه

دوشنبه, ۲۹ آبان ۱۳۹۶، ۱۰:۲۷ ب.ظ

دروغ گفتن فقط آن چیزی نیست که وجود ندارد.

افزون اینکه بیش از آنچه که هست، بگوییم و وقتی به حس آدمی ربط پیدا می کند، گفتن بیش از آنچه حس می شود است.

این کاری است که هر روز، همه ی ما در جهت آسان تر کردن زندگی، می کنیم. مورسو برخلاف آن طور که نشان می دهد، نمی خواهد زندگی را آسان کند. او همان چیزی را می گوید که هست. او نمی خواهد بر حس هایش نقاب بزند. و به همین دلیل جامعه خود را مورد تهدید می بیند.به طور مثال از او می خواهند که طبق روال همیشگی از جنایتی که کرده اظهار پشیمانی کند. او می گوید بیشتر حس ملال دارد تا حس یک پشیمانی واقعی و بیان این تفاوت جزیی او را محکوم می کند.


بخشی از مقدمه ی  آلبرکامو بر کتاب بیگانه

ضمیمه: این پست

نتیجه: ترجمه ی لیلی گلستان

نظرات  (۵)

پس من چقدر دروغ می گم...
پاسخ:
:))
بیگانه داستان انسانی است بدون نقاب...
پاسخ:
یا انسانی که فقط نمی خواهد بازی را بازی کند..
ییگانه رو باید سالی یه بار خوند
پاسخ:
من تنها کتابی که دو بار خوندم کتاب انجمن شاعران مرده بوده. 
تنها فیلمی هم که دو بار دیدم میدنایت این پاریس , وودی آلن بوده .

دیگه تو عمرم بیشتر از یه بار چیزی رو نخوندم :دی 

چه عجیب
واقعا فیلم مورد علاقتونو مثلا هرچی هست دوبار ندیدید؟
برام غیر قابل تصوره :/

پاسخ:
نه دیگه عجیب نیست که! وقتی یک عالمه فیلم ندیده و کتاب نخونده هست چرا باید قبلی ها رو دید و خوند دوباره! 
من حتی اگه در حین خوندن یه کتابی حس کنم خوب نمی خونم و اگه تموم بشه لازمه دوباره بخونمش! کتاب رو تموم نمی کنم و میذارم تا دوباره تمرکزم و حواسم کامل روی کتاب جمع بشه و بعد دقیق می خونم تا لازم نباشه دوباره تکرارش کنم.
کلا عادته دیگه چیز عجیبی فکر نمی کنم باشه :دی
آره خب اینم حرفیه :)
پاسخ:
:)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی