Femme De Couleur

Woman of colour

Femme De Couleur

Woman of colour

پیام های کوتاه
  • ۲۳ اسفند ۹۵ , ۰۲:۴۱
    I Wonder
بایگانی

چالش کتابخوانی 9

چهارشنبه, ۳ آذر ۱۳۹۵، ۰۲:۳۶ ب.ظ

این قسمت از چالش کتابی خواهم خواند که شعر باشد

و کتاب از این اوستا مهدی اخوان ثالث


این قسمت دیگه فکر کنم خیلی نیاز به توضیح خاصی نداشته باشه :دی لذا با عنوان یکی از شعر های کتاب این قسمتم به خدای بزرگ می سپاریم :))

در آن لحظه

در آن لحظه که من از پنجره بیرون نگا کردم
 کلاغی روی بام خانه ی همسایه ی ما بود
 و بر چیزی ، نمیدانم چه ، شاید تکه استخوانی
 دمادم تق و تق منقار می زد باز
 و نزدیکش کلاغی روی آنتن قار می زد باز
 نمی دانم چرا ، شاید برای آنکه این دنیا بخیل است
و تنها می خورد هر کس که دارد


 در آن لحظه از آن آنتن چه امواجی گذر می کرد
 که در آن موجها شاید یکی نطقی در این معنی که شیرین است غم،

شیرین تر از شهد و شکر می کرد
نمی دانم چرا ، شاید برای آنکه این دنیا عجیب است
 شلوغ است،  دروغ است و غریب است


 و در آن موجها شاید در آن لحظه جوانی هم
 برای دوستداران صدای پیر مردی تار می زد باز
 نمی دانم چرا ، شاید برای آنکه این دنیا پر است از ساز و از آواز
و
بسیاری صداهایی که دارد تار وپودی گرم
و نرم
 و بسیاری که بی شرم
 در آن لحظه گمان کردم یکی هم داشت خود را دار می زد باز
نمی دانم چرا شاید برای آنکه این دنیا کشنده ست
 دد است
 درنده است
بد است
 زننده ست
و بیش از این همه اسباب خنده ست


در آن لحظه یکی میوه فروش دوره گرد بد صدا هم
 دمادم میوه ی پوسیده اش را جار می زد باز
نمی دانم چرا ، شاید برای آنکه این دنیا بزرگ است
و دور است
و کور است


در آن لحظه که می پژمرد و می رفت
و لختی عمر جاویدان هستی را
به غارت با شتابی اشنا می برد و می رفت
 در آن پرشور لحظه
دل من با چه اصراری تو را خواست
 و می دانم چرا خواست
و می دانم که پوچ هستی و این لحظه های پژمرنده
 که نامش عمر و دنیاست
 اگر باشی تو با من ، خوب و جاویدان و زیباست

نظرات  (۳)

۰۳ آذر ۹۵ ، ۱۵:۲۰ بانوی عاشق
وای چقدر کتاب میخونین شما؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

به تنهایی کلی سرانه ی مطالعه در کشور رو جابه جا میکنی
پاسخ:
این یه چالشه که تصمیم گرفتیم دوازده تا کتاب رو امسال با شرایطی که می‌بینید بخونیم :) 
من تازه سرعت و تعداد مطالعاتیم خیلیم پایینه، داریم دوستانی که بولدوزری سرانه‌ی مطالعه رو جابه‌جا می‌کنن :دی
۰۳ آذر ۹۵ ، ۱۸:۲۴ نفس نقره ای
تو میخوای با روان من بازی کنی با شعر گذاشتن از اخوان :دی قشنگ معلومه!
پاسخ:
آقای قاضی من بی‌گناهم  :دی 
اون چالش که حرف اول و فامیل نویسنده مثل خودت باشه رو یادمه یه باری جولیک تویش مونده بود :-| تو پیدا کردی؟
پاسخ:
من بودم زیر پست جولیک توش مونده بودم :)))))

والاع یه دو سه تا پیشنهاد جولیک داد که مثلا با جابه جا کردن فامیل و اسم و این صوبتا یا اصلا با درنظر رفتن توکابه جای اسم اصلیم، ولی بازم مشکل دارم همچنان باهاش :|
 من ح . ر هستم :دی یعنی باورت میشه هیییییچ نویسنده ای نداریم که با ه و یا ح اسمش شروع بشه و فامیلشم با ر :| باورت میششههههه :|| کل لیست نویسندگان جهان رو ( در حد تک تک کشورها) دوره کردم نبود که نبود :||

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی