Femme De Couleur

Woman of colour

Femme De Couleur

Woman of colour

پیام های کوتاه
  • ۲۳ اسفند ۹۵ , ۰۲:۴۱
    I Wonder
بایگانی

کمی تاریخ اونور آبی

يكشنبه, ۱۱ تیر ۱۳۹۶، ۰۴:۰۰ ب.ظ
هرچند هنری دوم_پادشاه فرانسه_ توی سریال جوری مرد که در اصل هنری چهارم به همچون مرگی دچار میشه و در این حد تحریف در تاریخ و اینا بود جامعیت سریالش، ولی خوب به هرحال باعث شد من فرق هنری ها رو بفهمم و ماری استورات و الیزابت اول هم سر از کارشون دربیارم (هرچند من اطلاعات عمومیم زیاد شد ولی شما سریال Reign رو نبینید. حتی همون یه فصلی هم که من نشستم دیدم هم نباید می دیدم، لذا شما درس عبرت بگیرید نبینید :/)

عوضش Crown رو ببینید :) من خودم بعد از قسمت اول این سریال و بعد از سرچ کردن اسم الیزابت دوم بود که فهمیدم الیزابت دوم همین ملکه ی فقید در حال حیات انگلستانه که این سریال رو حول و حوش خودش می چرخونه! من همچنین بعد از این سریال بود که فهمیدم این جرج اول تا الی آخر و هنری اول تا الی آخر و اینا اسم بدو تولد این عزیزان نیست که به محض به دنیا اومدن اسم بچه رو گذاشته باشن جرج ششم مثلا :| بلکه زمان تاجگذاری به خواست خودشون به جای اسم اصلی خودشون ازین جرج ها و هنری ها و فولان ها آخریشو برمیدارن میذارن روی خودشون! همین جرج ششم و پدر الیزابت دوم ملکه ی در حال حاضر بریتانیا اسم اصلیش آلبرت بوده.


سریال Medici  هم یکی دیگر از دسته سریال های با تیر و طایفه های اروپایی آشنا کن ِ خوبیه :دی با خاندان مدیچی و اصل و نصبشون آشنا میشین. (راب استارک گیم آف ثرونز هم نقش اصلیشه D-: ، طریقه ی آشنایی خودم با سریال اصلا و ابدا هم به این وسیله نبود :سوت)

مثلا #هشتگ_معرفی_سریال


موافقین ۵ مخالفین ۰ ۹۶/۰۴/۱۱
حدیث

نظرات  (۹)

۱۱ تیر ۹۶ ، ۱۷:۰۷ مریــــ ـــــم
چقد جذاب
سعی میکنم حتما اینو ببینم
:))
پاسخ:
من دارم بهت میگم نبین دختر جان :| 
:دی
خب من الان دارم تازه شرلوک میبینم وقت ندارم برم سراغ تاریخ!
تموم شد هم باید برم سه گانه ی بتمن رو ببینم. دوستم اولتیماتوم داده بهم:دی

+ اسم راب رو آوردی و باعث شدی بخوام از این تریبون استفاده کنم و بگم سیزن 7 گیم آو ترونز اومد و این مارتین هنوز کتاب شیش رو ننوشته. فکر کنم بمیره بعد آخرش ما نفهمیم چی میشه:-|
پاسخ:
اینا که گفتی خوراک دو روزه همش :دی فوقش حالا سه روز !! 
کاری نکن منم اولتیماتوم سه روزه بهت بدم =)))
من بولدوزری میشینم فیلم و سریال می بینم :دی

+ مارتین سرش شلوغه اسپین اف های گیم او ثرونز ه فکر کنم!! 5 تا اسپین اف قراره از سریال بسازن و لذا عوامل که کار گات رو یک سره کردن و خیالشون راحته دیگه کتاب براشون مهم نیست و اونام فکر کنم می خوان تا مارتین نمرده اسپین اف هارو بذارن تو اولویت :دی
۱۱ تیر ۹۶ ، ۱۷:۱۹ مترسک ‌‌
درباره پدر ملکه دائم الحیات (!) بریتانیا هم فیلمی به نام «سخنرانی پادشاه» ساختن که روایت لکنت زبانشه؛ جالبه، تماشاش رو توصیه می‌کنم :)
پاسخ:
آره اسمشو زیاد شنیدم ولی تا حالا ندیدمش! پس این کینگز اسپیچ درباره همین جرج ششم ه! 
دائم الحیاط رو خوب اومدی :دی همه جانشیناشم میمیرن آخرش این نمیمیره :))
۱۱ تیر ۹۶ ، ۱۹:۳۷ بانوچـ ـه
من نمیدونم چرا به اینجور فیلما علاقه ندارم :/
پاسخ:
مدیچی رو ببین شاید مشتری شدی :دی
با اینکه آدم فیلم دوستی هستم ولی هیچ وقت نشده سریال ببینم :| حوصله اینکه بشینم چندین قسمت رو دنبال کنم و بعد منتظر فصل بعد بمونم و اینا رو نداشتم :دی

بیگ بنگ تئوری رو ولی یه چند قسمت دیدم و خوشم اومد ولی خب دیگه باز نرفتم ادمش رو ببینم :)))
دلیلش چیه یعنی !
پاسخ:
من خودمم نسبت به فیلم کمتر سریال می بینم! البته دلیلش برعکس تویه :دی من وقتی میشینم پای یه سریال تا تهشو اگه نبینم بلند نمیشم :| مثلا همین بیگ بنگو گذاشتم یه گپ بزرگی پیش بیاد این وسط مسطا بشینم ده فصلشو یه جا ببینم بذارم کنار :دی

من حساب کردم هر سیزن شرلوک سه تا قسمت داره، پس قشنگ تا دوهفته پر میشه با شرلوک تازه اگه هر روز حتما یه قسمتش دیده بشه. 
بتمن ها هم هرکدوم یه روز، سرجمع بیست روزی فیلم و سریال خواهم داشت:))))
Stranger things رو هم دوستم در اولتیماتوم هاش قرار داده اونم مجلورم ببینم. تازه شاهکار هایی مثل ماتریکس و رستگاری در شائوشنگ و این فیلمایی که همه دیدن، من ندیدم مونده! نا امید شدم از خودم اصن:(
پاسخ:
یه بار من 6 فصل یه سریال رو که هر کدوم 24 قسمت 40 دقیقه ای بود رو 5 روزه نان استاپ نشستم دیدم :| 
چجوری طاقت میاری روزی یه قسمت ببینی تو :| 

منم هنوز ماتریکسو ندیدم :دی منم ازین شاهکارها که همه جا که میری اسماشون به چشمت می خوره و حرف راجع بهش میزنن اینقد ندیده دارم :/ مثلا فول متال جکت و دوازده مرد خشمگین و دیوانه از قفس پرید و هفت و جایی برای پیرمردها نیست و .... خلاصه که می خوام بگم عب نداره غصه نخور :دی میبینیشون بالاخره یه روز :)
medici یا crown بالاخره؟
فندزطور چیزی تو بساطت نداری؟ :دی (HIMYM و  بیگ بنگم دیدم :)) )
پاسخ:
جفتش :دی
هرکدوم یه فصله, کرون که ده قسمته و مدیچی هم فقط 8 قسمت.
نه ازونا ندارم تو بساطم, بهم بار نخورده بیارم :دی 
مدیچی راجب همون خاندانیه که تو اسسینز کرید 2 بودن دیگه؟ 
شتتتتتتتتتتتت واقعن داستین هافمن توشه؟؟؟ -________-

+کرون رو دانلود کردم شک داشتم ببینم، مرسی :))

+آقاااا سریال تاریخی بینا، rome رو ببینید حتما
پاسخ:
اسسینز کرید 2 که میگی بازیش منظورته؟ من به جز همین فیلم اسسینز کرید ی که جدیدا اومد و مایکل فسبندر بازی کرده بود از اسسینزها چیز دیگه ای نمی دونم و ندیدم:دی 
این مدیچی ها واسه دوره رنسانس و قرن چهاردم و پونزدهم و اینا بودن اگه اسسینزها هم واسه اون دورانن که آره دیگه میشه همون.
چرا؟ :دی از داستین هافمن خوشت نمیاد؟  البته یه حضور کوتاه داره و بعدم یه سری فلاش بک ازش شاهد خواهیم بود در طول سریال

+ آره ببینش سریال خوبیه :)

+ سریال تاریخی بینا چششم می گویند :))
آره بازیش. فک نکنم اهل بازی باشی ولی معرکه س :دی
آره اینا همونان، که فلورانس واسشون بود حتی یه شنل مدیچی هم به اتسیو دادن که سربازا کاریش نداشته باشن :D  ولی وسط عروسی یکیشون که فککنم لورنزو بود حمله کردن و بزن بزن.. اتسیو اومد نجاتشون داد :د 
کلا این شخصیت خیالی مثکه خییییلی تو تاریخ ایتالیا نقش داشته =)))

+یو کیدینگ می؟؟ عاااشقشم :| 
اخه فک نمی کردم دیگه داستین هافمن بره سریال بازی کنه. حالا سریالشو ببینم امیدوارم باعث نشه کله مو به دیوار بکوفم 

+یه سریال دیگه م هس مارکو پولو، البته سریال قوی ای نیست و مارکوپولو ش هم مزخرفه، اما چون تو مغولستان دوره ی سلطنت کوبلای خان ه و کلا داستانش راجع به قوم مغوله من شخصا ازش چیز یاد گرفتم چون هرگز سراغ تاریخ این قوم نرفته بودم. راستش بخاطر اینهمه قتل و غارت و بلایی که سرمون اوردن خیلی م علاقه نداشتم، اما دونستنش جالبه 
پاسخ:
نه موتاسفانه اهل بازی نیستم , خیلی بازی کنم یه 2048 :))))

آره پس خودشونن!
اتفاقا خوبم بازی کرده, البته از نظر من حالا تو برو ببینش امیدوارم سرتو نکوبونی به دیوار :دی

+ اتفاقا سریال و فیلم اینچیزا جوری به آدم این مسایل تاریخی رو تفهیم می کنن که دیگه هیچ وقت یادت نمیره و معلوماتتم راحت و بی دردسر میره بالا :) پس مارکو هم می بینم ^_^ 
بعد من وقتی دنیای سوفی رو می خوندم همش با خودم می گفتم کاش یکی بیاد سریال این دنیای سوفی رو بسازه تا دیگه اووون حجم از تاریخ فلسفه همیشه تو مغز آدم تثبیت شده می موند *__*

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی