Femme De Couleur

Woman of colour

Femme De Couleur

Woman of colour

پیام های کوتاه
  • ۲۳ اسفند ۹۵ , ۰۲:۴۱
    I Wonder
بایگانی

دوست خوبی هم اصلا نمی خوام باشم.

دوشنبه, ۱۹ آبان ۱۳۹۹، ۱۰:۲۹ ب.ظ

چند وقت پیش ها به عبارت جالبی توی استوری های یه اینستاگرامر برخوردم, گفته بود نمی خوام "زباله دان احساسی" بقیه باشم. اینکه وقتی خودش درگیر افسردگی و مشکلات خودش هست و وقتی هر روز از زندگیش رو داره تلاش می کنه تا مودش رو بالا نگه داره, نمی خواد اجازه بده به بقیه تا با بیان کردن ناخوشی ها و دلیل بد بودن حال بدشون, به اون استرس و فشار عصبی مضاعف بدن. حالا شده حکایت من و بقیه. اینکه من مدت طولانی هست درگیر بالا نگه داشتن مود و حال خوبم هستم. بعضی روزها موفقم و بعضی روزها نه! و این وسط نمی تونم جایی برای مشکلات و غصه ها و حال بد کسایی باشم که من براشون فقط حکم یه "زباله دان" عاطفی رو دارم. کسایی که فقط برای گفتن از حال بدشون و مشکلاتشون پیش من میان. من امروز که باز "ن" بعد از مدتهاااا بهم پیام داد تا از حال بدش بگه, فهمیدم من هیچی از خوشی هاش نمی دونم. من اصلا نمی دونم چه وقت هایی حالش خوبه و یا هیچ وقت نشده ما همدیگه رو برای خوش گذروندن بخوایم ببینیم. و هر بار حضور پیدا می کنه فقط ابراز ناراحتی و غمگین بودن هاش رو برام میاره. حتی توی شادترین روز زندگیش و عروسیش هم همین بود. قبلا برام مسئله ای نبود و همیشه گوش بودم ولی الان می بینم چه ساده برای ناراحتی های من هیچ تایم و زمانی نیست و اصلا جدی و مهم به چشم نمیام ولی همچنان من باید نقش زباله دان احساسی رو بازی کنم. و شنونده باشم درحالیکه خودم درحال تلاش فراوانی هستم برای کنار اومدن با افسردگی خودم. یا "ح" ! پارسال شنیدن از غصه ها و مشکلات"ح" برام مسئله ای نبود ولی یه بار که با هم بیرون بودیم و من هم شدیدا به حرف زدن احتیاج داشتم, وقتی برای اولین بار اومدم نقشهامون رو عوض کنم, متوجه شدم "ح" علاقه ای نداره :))

این روزها تصمیم گرفتم که نمی خوام هیچ جوره "زباله دان احساسی" بقیه باشم.

موافقین ۶ مخالفین ۰ ۹۹/۰۸/۱۹
حدیث

MyDailyShit

نظرات  (۸)

اوهوم. پادکست سپهر؟ 

درسته واقعن. ادم میخواد یه وقتایی تو خوشی ها هم با دوستاش باشه نه همش غصه ها

پاسخ:
پادکست سپهر چی؟

اوهوم . و بیشتر اینکه هیچ وقت توی خوشی ها شریکت نمی دونن :/
۱۹ آبان ۹۹ ، ۲۲:۵۸ 1 بنده ی خدا

کلا اعتقادی به دوستی یکطرفه ندارم زیاد(قبلا داشتما. قبلا ازاینا بودم که برای همه گوش بود و این قضایا). ادما 4 تا ادم امن دور و بر خودش نگه میداره، با بقیه هم فاصله رو حفظ میکنه. حالا اینکه چه فاصله ای، نسبت به درجه ی فرد متفاوته.

پاسخ:
کلا در رابطه با دوست هم نیست، در رابطه با هر شخص نزدیکی  که فکر می کنه اگر شخصی تمایلی به شنیدن در رابطه با غم هاشون ندارن، یعنی اینکه دارن بی معرفتی می کنن ولی گاهی قثط به این دلیل هست که طرف مثابل ظرفیت کوچکترین تنش و اضطراب خارجی رو نداره و برای حفظ سلامت روانش همونطور که میگن از اخبار منفی دور باش، در رو گاهی باید به روی  آدم های فقط منفی و فقط تو رو برای ابراز درد و بدبختی کردن هم بست. نه صرفا قطع رابطه ولی مشخص کردن حد و مرز که من برای شنیدن از غم ها دیگه در دسترس نخواهم بود تا اطلاع ثانوی.

اون جمله که گفتی تو پادکست سپهرخدابنده هست. سطل زباله انرژی منفی دیگران نباش

اوهوم درک میکنم. شت :/

پاسخ:
چه جالب 

۲۰ آبان ۹۹ ، ۰۰:۱۲ 1 بنده ی خدا

اره دقیقا

پاسخ:
👌
۲۰ آبان ۹۹ ، ۰۸:۱۷ هیـ ‌‌‌ـچ

یه شرایطی شده که آدما به طور ناخودآگاه تصمیم می‌گیرن خوشیاشون رو از هم‌دیگه مخفی کنن (هر کی به یه دلیل) و موقع ناخوشی‌ها که طبیعتاً یه نفری نمی‌تونن بارش رو به دوش بکشن، برن سراغ بقیه ولی خب این کارشون به جز انتقال حس بد و دل‌چرکین شدن از اون رابطهٔ دوستانه‌ای که برقراره، هیچ خروجی دیگه‌ای نداره...

پاسخ:
اوهوم

بعضیا دوستی رو با خیابون یک طرفه اشتباه گرفتن. باید یه تابلوی ورود ممنوع بزنی براشون سر خیابون!

پاسخ:
والاع

جالبه همین آدما وقت خوشیهاشون یادم آدم نمیکنن ولی به محضی که به مشکل میخورن تازه یاد ما میوفتن

پاسخ:
و همیشه هم احساس تنهایی می کنن ولی هیچ وقت فکر نمی کنن شاید آداب دوستی رو بلد نیستن

این پستت اینقدر خوب بود که نتونستم حتا یه روز بعد از خوندنشم نیام و نگم چقد خوب بود.

پاسخ:
قابلت رو نداشت :دی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی