Femme De Couleur

Woman of colour

Femme De Couleur

Woman of colour

پیام های کوتاه
  • ۲۳ اسفند ۹۵ , ۰۲:۴۱
    I Wonder
بایگانی

پادکست چی گوش می کنی؟

پنجشنبه, ۱۰ مهر ۱۳۹۹، ۰۹:۱۲ ب.ظ

خب من تا قبل از قرنطینه اصلا تا به حال پادکست فارسی گوش نداده بودم :دی ولی دیگه اینقدر اون روزهای قرنطینه فشار آوورد که رفتم سراغ پادکست و خب یک دل نه صد دل عاشق پادکست ها شدم :)

یه لیست از پادکست های مورد علاقه ام رو اینجا آووردم و شما هم اگر پیشنهادی دارید حتما کامنت کنید و یه توضیح بدید که در رابطه با چی هست.

 

اولین و گل سر سبد : پادکست رواق 

گوینده ی این پادکست به کتاب روان درمانی اگزیستانسیالیسم اثر اروین یالوم می پردازه و این کتاب رو با شرح و تفصیل بسیار عالی به صورت پادکست هر هفته ارائه می کنه. تا به الان 50 قسمت از این پادکست منتشر شده و از 4 مقوله ی مرگ، آزادی، تنهایی، پوچی به سه مقوله ی اول که میشه سه بخش ابتدایی کتاب پرداخته شده و فقط بخش پایانی و پوچی از اضطراب های اگزیستانسیال باقی مونده.

در این بین کتاب وقتی نیچه گریست از اروین یالوم هم به صورت پادکست منتشر کردند. 

من با اینکه کتاب رو هم خونده بودم زودتر، ولی گوش کردن به این پادکست و شنیدن اون همه توضیح و تفصیل های عالی و پخته واقعا یک چیز دیگه است. واقعا تعداد مواردی رو که من در طی خوندن این کتاب و بیشتر از اون گوش دادن به این پادکست یاد گرفتم، در هیچ برهه ای از زندگیم و به هیچ طریق دیگه ای نتونسته بودم یاد بگیرم. 

 

دومین و همچنان گل سرسبد : پادگست راه

نمی دونم تا حالا کتاب باز دیدید یا نه، نمی دونم اسم مجتبی شکوری رو شنیدید یا نه. اگر نشنیدید نصف عمرتون بر باد رفته حقیقتا :دی پادکست راه تمام گفت و گوهای مجتبی شکوری در برنامه ی کتاب باز هست که به صورت پادکست در دسترس قرار گرفته. و همینطور از مهر ماه همین امسال هم خود آقای شکوری شروع به ساخت یک پادکست جدید به نام "راه" کردند. که قراره اول هر ماه منتشر بشه، یعنی تا الان و فعلا فقط یک اپیزود. ولی کلی اپیزود از قبل هست, در رابطه با موضوعات مختلف از نزدیک به 4 فصل از برنامه ی کتاب باز که همگی عالی و شگفت انگیز هستند. من خودم شروع به خوندن تمامی کتاب های معرفی شده توی فصل چهارم کتاب باز کردم. و اینجا هم یک پست در رابطه با اون نوشتم قبلا. 

 

پادکست بعدی : پرچم سفید

روایتی از جنگ جهانی دوم

من عاشق روایت های جنگ هستم، عاشق نه از این نظر که کیف می کنم وقتی اون همه در رابطه با جنگ و خونریزی و آدم کشی می شنوم. نخیر. بلکه از این جهت که خودم رو موظف می دونم که باید بفهمم، در رابطه با هر روایتی که جایی از این دنیا در رابطه با آدم هایی هست که مورد ظلم واقع میشن. نه برای خودآزاری، بلکه برای اینکه یادم نره این دنیا هیچ وقت جای قشنگی نبوده و نخواهد بود. 

 

پادکست چهارم : دایجست

روایتی ساده از پیچیده ترین مسائل مربوط به دنیای امروز، توضیحی هست که خود گوینده ی پادکست در رابطه با پادکست میگه. من با این پادکست بود که در رابطه با تاریخچه ی شکل گیری دو حزب دموکرات و جمهوری خواه آمریکا و تفاوت های دقیقشون، علت درگیری بین اسپانیا و کاتالونیا و دلیل درخواست کاتالونیا برای جدایی، برکسیت و دلیل خروج و اصرار انگلیس برای جدایی از اتحادیه اروپا، بودجه و نحوه ی تعیین اون، تاریخچه ی شکل گیری داعش، بورس و بیت کوین آشنا شدم :دی البته هنوز یک عالمه اپیزود دیگه داره که من گوش ندادم ولی به شخصه خیلی از سوالات و ابهامات من رو در رابطه با هزاران هزار عبارتی که همه روزه توی خبرها می شنیدم و دقیق نمی دونستم یعنی چی رو پاسخ گفته. 

 

چهارم: پادکست آلبوم 

این اولین پادکستی بود که حقیقتا شنیدم و محو نحوه ی روایت گوینده در رابطه با معروف ترین آلبوم های موسیقی جهان شدم. توی هر اپیزود به برجسته ترین و موفق ترین و یا عجیب ترین آلبوم از یک گروه موسیقی و یا یک خواننده پرداخته میشه. و من بیشتر از این اپیزودهای روایتی از آلبوم ها، ویژبوم هایی رو دوست دارم که این پادکست هر 6 ماه به 6 ماه منتشر می کنه و در اون کلی از جدیدترین آلبوم های جدیدی که در اون 6 ماه گذشته منتشر شده اند رو معرفی می کنه. خود من از توی این ویژبوم ها کلی گروه و خواننده ی باحال خیلی جدید و کمتر اسمشون به گوشم خورده پیدا کردم. کلی آهنگ های خوب :)

 

پنجم: پادکست ساگا

اگر می خواید بدونید خدایان اساطیری که بودند و چه کرده اند و کلا بفهمید پروموتئوس و زئوس و پولوتوس و کلمبوس :دی  کی هستن و خدای عشق کی بود و خدای باروری و خدای خشم و .... این پادکست خوراک شماست :دی من خودم خیلی کم ازش گوش دادم ولی هر وقت بتونم سرم رو خلوت کنم میرم سراغ این پادکست تا حسابی از خجالتش دربیام و با فراغ خاطر و دقت به روایت ها گوش بدم.

 

بعدی: شاهنامه خوانی

یک عدد انسان فرهیخته با صدای حماسی طور براتون شاهنامه می خونه و هر جایی هم لازم بود تفسیر می کنه و توضیخاتی ارایه می ده ^__^

 

پادکست ششم: رادیو مرز 

توی توضیح خود پادکست اومده، روایت آدم ها از موضوعاتی که بین آن ها و دیگران فاصله می اندازد.

من تا الان پادکست حجاب رو فقط ازش شنیدم ولی با همین یه دونه اپیزود واقعا تحت تاثیر قرار گرفتم. این اپیزود در رابطه با جنگ خاموشی هست که دخترها با خانواده هاشون در رابطه با حجاب دارن. و فقط خود گوینده نیست که حرف می زنه، بلکه آدم هایی با این تجربه هم توی پادکست صداشون و تجربه اشون رو می شنویم. روایت های دیگه ای مثل "چاقی" ، "فرزند طلاق" ، "سرباز"، "بعد از خود کشی" و .... هم داره.

 

هفتم: پادکست خرمکست 

پادکستی در رابطه با بحث شیرین و مورد علاقه ی من فلسفه ^__^ اون هم به زبانی ساده. اگر فلسفه دوست دارید این پادکست رو هم از دست ندید.

 

خب تاپ پادکست های من تموم شدن :)

البته که من چنل بی و بی پلاس و هلی تاک رو هم گوش دادم و دوست دارم ولی جزو اولویت هام نیستن. گفتم بگم، که نیاید توی معرفی اینا رو بگید که کله امو می کوبم به دیوار :)) از بس تا اسم پادکست میاری فقط همه این سه تا رو نام می برن :| 

 

برای اونایی که پادکست گوش ندادن، اگر اندروید دارید اپلیکیشن کست باکس (castbox) و اگر هم آیفون که اپل پادکست رو دانلود کنید. بعد در قسمت سرچ به فارسی اسم هر یک از پادکست ها رو سرچ کنید.

 

موافقین ۴ مخالفین ۱ ۹۹/۰۷/۱۰
حدیث

نظرات  (۱۳)

۱۰ مهر ۹۹ ، ۲۲:۲۰ سیده فرفره!

پادکست رادیو مرز که عالیه واقعا ، پادکست رادیو راه مجتبی شکوری ، پادکست جا‌فکری هم من پیشنهاد میدم😍✌🏻

واقعا پادکست گوش دادن خیلی لذتبخشه و خوبیش همینه که همه جا میتونی گوش بدی و بهونه ی کمبود وقتی که بعضیا برای نخوندن کتاب دارن رو نمیتونن بگن😁😁😁

پاسخ:
جافکری در رابطه با چیه ؟ 
۱۰ مهر ۹۹ ، ۲۲:۵۲ سیده فرفره!

جا‌فکری رو امیرعلی ق ساخته و خودش در موردش گفته که تو زندگی با آدمهایی صحبت میکرده که حرفهای مفیدی میزدن .. آدمهایی که انتخاب کردن #آدم_معمولی نباشن. آدمهایی که اهمیت گذر زمان و عمر کوتاه رو‌ فهمیدن و جایی تصمیم گرفتن تا نه فقط برای خودشون، بلکه تو زندگی‌ افراد دیگه هم تاثیر گذار و مفید باشن. و امیرعلی با اونها صحبت میکنه و حرفهای ارزشمندشون رو به اشتراک میذاره تو این پادکست!

 

پاسخ:
بله مچکر از توضیح :)

خب منم تا الان فقط یه دونه پادکست فارسی گوش دادم برای صابر ابر به اسم: این/جا/پاد/کست. دوستم برام اپیزود مربوط به دوست داشتن رو فرستادش و خوشم اومد ازش! من رو به یاد شب های دبیرستان و اوایل دانشگاه انداخت که رادیو هفت می دیدم! 

از انگلیسی ها هم یکی دو سالی هست گیر دادم فقط به ژانر true crime! دقیقا از بعد از دیدن سریال و خوندن کتاب مایند هانتر!!! تا الان هم یه سری از تبهکارایی که ماجرای قربانیشون رو گوش داده بودم دستگیر شدن! 

اون پادکست مجتبی شکوری رو باید امتحان کنم حتما!  به عااوه اینکه دایجست هم چیز خوبی به نظر می رسه!

خودم هم تا الان چند بار به فکر درست کردن یه پادکست افتاده ام! ولی تا الان که عملی نشده!!

پاسخ:
ع صابر ابر هم پادکست داره!
من انگلیسی هرچی گوش دادم یا آموزشی بوده و یا مربوط به روش تدریس و اینا بوده. جدیدا هم یکی پیدا کردم برای آموزش آلمانی که به زبان انگلیسیه و اونم جالبه. 
چه جالب true crime :)

آره حتما مجتبی شکوری و دایجست رو گوش بده.

پادکست رواق رو منم باید گوش بدم هنوز فرصت نشده‌. حتما باید کتابای یالوم رو خونده باشیم؟ اونم توی لیست دارم.

 

پادکست لوگوس هم خوبه. اولاش بیش‌تر منطق بود و یه خرده جلوتر اومد بیش‌تر فلسفه ست. البته اینم نرسیدم کامل گوش بدم ولی جالبه.

 

پادکست جعبه ، منصور ضابطیانم خوبه.

 

در پایان روز جهانی پادکست به شما مبارک

پاسخ:
ع چرا کامنت تو جا مونده بودم جواب بدم :|

ممنون از معرفی یه پادکست دیگه و مربوط به مبحث مورد علاقه ی من، فلسفه ^___^

آره راجع به پادکست منصور ضابطیان هم شنیدم ولی تا حالا نشده ازش چیزی گوش بدم.

بله بله روز جهانی پادکست هم که روز انتشار پست بود مبارک :)
۱۱ مهر ۹۹ ، ۲۱:۴۷ محمود بنائی

کسی که چنل بی و بی پلاس علی بندری را گوش نداده باشه اصلا پادکست گوش نداده! 

پاسخ:
آره پادکست های خوبی هستن ولی نه اینکه فقط همین پادکست ها رو همیشه نام بریم! اینقدر پادکست خوب هست که به نظر من حتی از این دو تا هم بهتر هستن. 

ناوووو کستتتت

مستی و راستی

پاسخ:
درباره ی چی هستن؟
۱۲ مهر ۹۹ ، ۰۹:۴۲ فینگیل بانو

منم فردوسی خوانی رو گوش میدم :)

 

+ ممنون برای معرفیا، از ساگا خوشم اومد :دی

پاسخ:
^___^

ناوکست ترجمه بدون سانسور کتاب انسان خردمند هست.

اون "مستی و راستی" هم پادکست خواننده کینگ رام هست که از هر دری حرف میزنه

پاسخ:
الان که گفتی انسان خردمند یادم افتاد منم ناوکست رو فالو کردم ولی هنوز ازش اپیزودی نشنیدم.

ممنون از توضیح :)
۱۶ مهر ۹۹ ، ۱۳:۰۶ پیمان کرامتی

مرسی از ممعرفی پادکست های  خوب

من پادکست البوم،چنل بی و رادیو دیو

پاسخ:
آلبوم رو از قبل گوش میدادی؟ جالبه خیلی کم پیش میاد به یه نفر برخورد کنم که آلبوم رو گوش بده :دی

رادیو دیو ساده و حال خوب کن و جالب 😊

رادیو دال هم بد نیست اگه علاقه مند به پادکستای مصاحبه ای باشی

هست قسمتی  چهل سال موسیقی ایران رادیو دست نوشته ها هم بسیار توصیه میشه :)

پاسخ:
به به اینجا هم اسم چند تا پادکست جدید داریم :) 
۱۶ مهر ۹۹ ، ۲۳:۵۹ دامنِ گلدار

من یک تشکر بابت این معرفی خوب بدهکار بودم. خیلی موضوع و محتواشون جالبه.

لکن مشکلی دارم، اونم اینکه گوش دادن خیلی برام وقت‌گیره، به‌ندرت میتونم همزمان باهاش کار دیگه‌ای کنم. شما پادکست‌شنوها مثل منید و وقت میگذارید یا قابلیت چندکاره و پردازش موازی دارین؟ :دی

پاسخ:
راستش واقعا نمیشه پادکست رو به عنوان صدای پس زمینه وقتی داری کاری رو انجام میدی، گوش کرد. چون واقعا احتیاج داره تمرکز داشته باشی. و من اصولا آخر شب ها رو میذارم برای پادکست و یا وقت هایی که هرکاری می کنم خوابم نمیبره و خب پادکست گوش میدم، تا جاییکه خواب به چشمم میاد. وگرنه در طول روز من هم نمی تونم وقتی براش خالی کنم. الانم که کروناست و کلا رفت و آمدها برچیده شده و دیگه تو تاکسی و اتوبوس و توی راه هم نمیشه گوش داد :دی 

 ممنونم بخاطر معرفی کامل و خوبتون. پادکست راه رو مخصوصا واقعا نیاز داشتم.

 

من دیالوگ باکس رو معرفی میکنم. مخصوصا چند قسمتی که راوی آقای عبدی پور هستند. پادکست درمورد ادبیات و گاهی تکه دیالوگ های سینماست عموما ولی به نظرم گوش دادن به چند قسمتی ازش بیشتر شمارو با فضای پادکست آشنا میکنه. این اپیزود مثلا به نظرم خیلی عالیه :

خانه ای در خیابان سنایی

پاسخ:
خوشحالم که به دردت خورده :)

به به یه پادکست جدید که اسمش رو نشنیده بودم تا به حال، ممنون :)
۲۲ مهر ۹۹ ، ۲۲:۰۵ پیمان کرامتی

اره بردیا برجسته نزاد رو حدودا یک سال پیش دوستم  بهم معرفی کرد...بهترین به نظرم

پاسخ:
آره منم کارشو دوست دارم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی